Monday, Jan 15, 2024

صفحه نخست » حمله سپاه با موشک‌های بالستیک به اربیل عراق و سوریه + ترور تاجر معروف کرد

irgc.jpgسپاه پاسداران: یکی از مقر‌های اصلی موساد را در کردستان عراق هدف قرار دادیم

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن برخی از فرماندهان این نهاد و فرماندهان گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی به دست اسرائیل، با موشک‌های بالستیک یکی از مقرهای اصلی موساد را در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران: داعش را در حمله موشکی به سوریه هدف قرار دادیم

سپاه پاسداران در اطلاعیه تازه‌ای از حمله به محل تجمع داعش در سوریه خبر داد و دلیل آن را انفجار منجر به کشته شدن گروهی از شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در کرمان و همچنین کشته شدن تعدادی از نظامیان در مقر انتظامی در راسک اعلام کرد.

***

به گفته رسانه های کرد زبان، حملات امشب سپاه در اربیل یک خانه غیرنظامی را هدف قرار داده بود. پیشرو دیزایی صاحب خانه و 4 نفر از اعضای خانواده اش کشته شدند.

پشرو دیزایی، تاجر معروف کرد و صاحب گروه فالکون بود.

رادیو فردا - سپاه پاسداران بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که مناطقی را در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق و همچنین سوریه هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

اطلاعیه‌های این نهاد نظامی که در رسانه‌های داخلی ایران بازتاب یافته با ویدیوهای کوتاهی همراه است که نشان از شلیک موشک‌های سپاه پاسداران دارد.

یکی از اطلاعیه‌های سپاه پاسداران می‌گوید که در این حملات «مراکز جاسوسی» اسرائیل در اقلیم کردستان عراق هدف موشک‌های بالستیک قرار گرفته شده است.

دقایقی قبل از صدور این اطلاعیه، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع امنیتی عراق گزارش داده بود که فعالیت‌های فرودگاه اربیل پس از شنیده شدن صدای انفجار بر فراز این شهر متوقف شده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود عنوان کرده که حملات به اقلیم کردستان در واکنش به کشته شدن فرماندهان سپاه و «جبهه مقاومت» بوده و در این حملات «یکی از مقرهای اصلی جاسوسی» اسرائیل منهدم شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید که مقر مورد اشاره، «مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است»، اما نیروهای ایران بر آن «اشراف و تسلط اطلاعاتی» داشتند.

سپاه پاسداران همچنین در اطلاعیه‌ دیگری با اشاره به حملات موشکی خود به سوریه نوشته که در این حملات قرارگاه عناصر مرتبط با بمب‌گذاری‌های اخیر در کرمان و راسک منهدم شده است.

بمب‌گذاری‌های کرمان که روز ۱۳ دی در چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، صورت گرفت، دست‌کم ۸۹ کشته بر جای گذاشت، رخدادی که یکی از مرگبارترین حوادث از این دست در ایران معاصر محسوب می‌شود و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

اطلاعیه سپاه پاسداران نیز با اشاره به نقش داعش در این رخداد می‌گوید که در حملات بامداد دوشنبه نیروهای ایران، «محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر» منهدم شدند.

این اطلاعیه بدون ذکر محل دقیق این حملات صرفا می‌گوید که در بخش «اشغالی» سوریه بوده است.

سپاه پاسداران در نهایت تاکید کرده که «گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران» را هرکجا که باشند خواهد یافت واز آنها انتقام خواهد گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy