Monday, Jan 15, 2024

صفحه نخست » تمجید خامنه‌ای از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ

01_kh.jpgایندیپندنت فارسی- تمجید خامنه‌ای از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ: «جهاد در راه خدا است»

رهبر جمهوری اسلامی گفت حتی آن‌ها که «ظواهر شرعی» را رعایت نمی‌کنند، «مومن» و «خوب»اند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ در دیدار با امام‌جمعه‌های سراسر ایران با دفاع تمام‌قد از تنش‌هایی که پیکارجویان انصارالله یمن در دریای سرخ ایجاد کرده‌اند، ادعا کرد کار آن‌ها مصداق «جهاد فی سبیل‌الله» است. او با تعمیم دادن اقدام‌های حوثی‌ها به تمام مردم یمن گفت: «انصافا ملت یمن و دولت انصارالله کار بزرگی انجام دادند.»

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با نمایندگانش در سراسر ایران، ضمن حمایت تلویحی از حملات مداوم به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ابراز امیدواری کرد آنچه «مجاهدت» انصارالله یمن خواند، تا «پیروزی» ادامه پیدا کند.

خامنه‌ای با تکرار مواضع قبلی‌اش درباره اسرائیل، این کشور را «رژیم غاصب» خواند و افزود: «همه دنیا قبول دارند که مردم غزه مظلوم‌اند و اسرائیل از نظر مسلمانان و غیرمسلمانان، ظالم، گرگ خونخوار و بی‌رحم است.» او در ادامه صحبت‌هایش، اسرائیل را «مغموم، متلاشی و شکست‌‌خورده» هم توصیف کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان روز سه‌شنبه‌اش، به امام‌جمعه‌های سراسر ایران دستور داد با «نیازسنجی و مخاطب‌شناسی» و از «طریق معاشرت با مردم» آنچه را «سوالات ذهنی جوانان» خواند، بشناسند و پاسخ بدهند.

خامنه‌ای که طی هفته‌های اخیر پیوسته نگرانی‌‌اش را از حضور نیافتن مردم در انتخابات آتی آشکار کرده، بار دیگر بر لزوم مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که اسفندماه برگزار می‌شود، تاکید کرد و گفت که حضور در انتخابات «تکلیف نیست، بلکه حق مردم است».

رهبر جمهوری اسلامی که سرکوب خشونت‌آمیز معترضان و کسانی که حجاب اجباری را کنار گذاشته‌اند با چراغ سبز او همچنان ادامه دارد، از امام‌جمعه‌ها خواست با مردم «دلسوز» باشند و به آنان «محبت» کنند. خامنه‌ای در ادامه افزود: «مردم ما مردمی خوب و مومن‌اند. حتی کسانی که به برخی ظواهر عملی ملتزم نیستند، دلشان با خدا و معانی و مفاهیم معنوی است.»

او همچنین گفت که رسیدن به «اهداف اسلامی» جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست و مسئله مردم یک «اصل اسلامی» است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین وظایف مسئولان و «اشخاص موثر» را برای به صحنه آوردن مردم در انتخابات «متفاوت» خواند و گفت امام‌جمعه‌ها موظف‌اند با نمازگزاران حرف بزنند و به آن‌ها «فکر و برنامه» بدهند. او افزود: «تشویق مردم برای حضور در میدان سیاسی مانند انتخابات کاری لازم است.»

خامنه‌ای در ادامه، «آگاه کردن مردم از مسائل داخلی و جهانی، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن و نیازها و واقعیات جامعه» را جزو «الزامات محتوایی» خطبه‌ها برشمرد و به امام‌جمعه‌ها دستور داد با زبان «موعظه»، ازدواج در «سن مناسب» را ترویج کنند.

خامنه‌ای بار دیگر ضمن دفاع از عملکرد دولت ادعا کرد «ملامت و سرزنش‌گری در مقابل هر حرف یا کار خوب از نمونه‌های جنگ روانی دشمن است و بنا به دستور قرآن، از سرزنش‌ها نباید ترسید.»

علی خامنه‌ای سه‌شنبه هفته قبل نیز در دیدار با طرفدارانش در قم ضمن دفاع از دولت ابراهیم رئیسی گفته بود که دلیل مشکلات اقتصادی این است که مردم در صحنه حضور نداشته‌اند. او به تمام افراد و نهادهای زیرمجموعه جمهوری اسلامی دستور داد با هر صدایی که دارند، برای حضور مردم در «صحنه انتخابات» تلاش کنند.

حضور مردم در انتخابات از آن جهت برای علی خامنه‌ای اهمیت دارد که آن را سند و مرجع «مشروعیت» حکومتش می‌داند. البته آنچه برای رهبر جمهوری اسلامی اولویت اصلی است،‌ کسب نتیجه دلخواه و مطلوب از انتخابات است؛ نتیجه‌ای که پایه‌های حکومتش را تقویت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy