Wednesday, Jan 17, 2024

صفحه نخست » مظنون اصلی سرقت فرش های سعدآباد یک آخوند است

farsh.jpgدر پرونده سرقت فرش های کاخ سعد آباد 48 تخته فرش سرقت شده است

ایندیپندنت فارسی - در ماجرای سرقت فرش‌های سعدآباد مسئولان دولت رئیسی، مقام‌های دولت قبل را متهم کردند و مقام‌های دولت روحانی انگشت اتهام را به سمت مدیران دولت احمدی‌نژاد گرفتند

حدود هشت ماه پس از اینکه ماجرای مفقود شدن فرش‌های کاخ سعدآباد خبرساز شد و سروصدای زیادی به پا کرد، حالا رسانه‌های حکومتی اعلام کرده‌اند که در ماجرای سرقت فرش‌ها پای یک فرد معمم در میان است و این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت بررسی می‌شود.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم، صبح چهارشنبه ۲۷ دی‌ در حاشیه نشست هیئت دولت به خبرنگاران گفت که پرونده «مظنون اصلی» سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

خلجی در ادامه افزود: «پرونده سرقت ۴۸ تخته فرش کاخ سعدآباد که بعضا مربوط به دوران قاجار است و قابل قیمت‌گذاری نیست، در دولت گذشته اتفاق افتاده است.»

به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، این موضوع در معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری و در جمع‌بندی نهایی، نام ۱۰ نفر از مقام‌های دولت قبل به عنوان «مظنون» مطرح شد. پس از تشکیل پرونده و «با توجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، این پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد و در حال بررسی است». خلجی درباره سرنوشت فرش‌های کاخ سعدآباد اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که درباره این پرونده معاونت حقوقی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پیش‌تر و در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۲ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس دولت سیزدهم، یکی از اعضای ارشد دولت حسن روحانی را متهم اصلی پرونده مفقود شدن فرش‌های مجموعه سعدآباد معرفی کرد و گفت که این فرش‌ها طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ مفقود و از مجموعه سعدآباد خارج شده‌اند.

معاون حقوقی ابراهیم رئیسی همچنین مدعی شد که در همان زمان سازمان بازرسی کل کشور «گزارش مفصل» مفقود شدن این فرش‌ها در دولت دوازدهم را به نهاد ریاست‌جمهوری وقت داده بود. دهقان درباره متهمان اصلی فرش‌ها نیز گفت که تعداد آن‌ها ۹ نفر است و یکی از اعضای ارشد دولت روحانی و فرزندش از متهمان این پرونده‌اند و یکی دیگر از متهمان هم از مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری دولت قبل بوده است. این ادعا در حالی مطرح شد که مقام‌های دولت روحانی مدعی شده بودند ماجرای مفقود شدن فرش‌های سعدآباد در دولت محمود احمدی‌نژاد رخ داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy