Friday, Jan 19, 2024

صفحه نخست » کشته‌شدن یک کودک هلندی در حملات سپاه

holland.jpgایران وایر - دولت هلند، روز جمعه ۲۹ دی سفیر ایران در آمستردام را احضار و به کشته شدن یک کودک چندماه هلندی در حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل در اقلیم کردستان عراق اعتراض کرد.

«هانکه برونس اسلات» وزیر امور خارجه هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرده و از همتای ایرانی خود نیز خواسته است درباره کشته شدن این کودک توضیح دهد.

وزیر امور خارجه هلند حمله‌ سپاه پاسداران به اربیل را محکوم کرده و کودکی را که قربانی این حمله شد هلندی و کمتر از یک ساله معرفی کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه گذشته و در جریان حملات موشکی به اربیل، خانه یک بازرگان کرد به نام پیشرو دزه‌ای را هدف چند موشک قرار دارد.

در جریان این حمله پیشرو دزه‌ای به همراه همسر و دخترش کشته شده و شماری نیز زخمی شدند. دختر ۱۱ ماهه پیشرو دزه‌ای «ژینا» نام داشته و به گفته وزیر امور خارجه هلند تابعیت این کشور را داشته است.

حملات موشکی سپاه پاسداران با واکنش کم سابقه مقامات دولت عراق و نیز اتحادیه عرب نیز روبرو شده است.

وزارت خارجه عراق روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای «تجاوز» ایران به اربیل را که باعث کشته شدن غیرنظامیان در مناطق مسکونی شد، محکوم کرد.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب هم در نشستی اضطراری، یک قطعنامه هفت ماده ای تصویب کردند که شامل «محکومیت شدید بمباران اقلیم کردستان عراق که منجر به کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان بیگناه و تخریب تعدادی از اماکن غیرنظامی شد» بود.

این قطعنامه، حمله موشکی سپاه پاسداران را «تجاوز آشکار به حق حاکمیت عراق، امنیت مردم عراق و نقض فاحش اصول حسن همجواری و قوانین بین المللی، منشورها و هنجارها» دانست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم در دیدار با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس بر محکومیت حمله جمهوری اسلامی به اربیل از سوی ایالات متحده تأکید کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy