Sunday, Jan 21, 2024

صفحه نخست » خوشگذرانی مدیرعامل مترو در چین، بعد از ۱۰ روز هنوز به کشور بازنگشته است!

china.jpgرئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در انتقاد به سفر طولانی مدت مدیرعامل مترو به چین گفت: مدیرعامل این شرکت ده روز است در کشور چین است و عملا نظارتی در این خصوص وجود ندارد‍!

باشگاه خبرنگاران - تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بودجه بهسازی و تجهیز واگن‌های مترو بیان کرد: بصورت کلی ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واگن‌های مترو اختصاص یافته است.

هاشمی با بیان اینکه هیچ بهانه و عذری برای تعمیر نکردن واگن‌های مترو وجود ندارد اظهار کرد: طبق آنچه در کنترل پروژه مشاهده شده از ۲۱۴۰ میلیارد تومان بودجه تاکنون ۹۱ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۵ درصد هزینه گزارش شده و نمی‌دانیم چه معجزه‌ای قرار است رخ دهد تا در دو ماه پایانی سال ۹۵ درصد بودجه و اقدامات بهسازی محقق شود.

وی با اشاره به خرابی روزگذشته مترو تهران گفت: روز گذشته با خراب شدن یک رام قطار در خط یک مترو تهران هزاران نفر از مردم در خیابان‌ها سرگردان شده بودند و گویی یک تظاهرات درحال انجام بود و جابجایی مسافران در سایر ایستگاه‌ها نیز با اشکال مواجه شده بود و برکسی پوشیده نیست که خرابی دیروز نتیجه فرسودگی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌دانم آیا کمیته سفر‌های خارجی در خصوص سفر ۱۰ روزه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران به چین خبر دارد یا خیر، اما جا دارد گلایه کنم که مدیرعامل این شرکت که باید بالای سر کار باشد ۱۰ روز است با وجود مشکلات متعددی که هر روز برای مترو رخ می‌دهد برای خرید اتوبوس و تاکسی در سفر چین به سر می‌برد اگر می‌توان ۱۰ روز یک شرکت را بدون مدیر اداره کرد پس مابقی روز‌ها نیز می‌توان این کار را انجام داد.

وی اظهار کرد: آسیب به مردم و زیر سوال رفتن مدیریت شهری و مواردی که نشان دهنده سوء مدیریت هستند جز خسارت و زیان چیزی برای ما ندارد.

پاسخ مدیر عامل متروی تهران به انتقاد عضو شورای شهر از سفر ۱۰ روزه‌اش به چین

به گزارش ایسنا، در پی انتقاد تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران از سفر ۱۰ روزه مدیر عامل مترو به چین برای خرید اتوبوس و تاکسی، مسعود درستی ضمن عذرخواهی از مسافران بابت نقص فنی قطار در صبح روز گذشته که باعث اختلال در خدمت‌رسانی خط یک متروی تهران شده بود، گفت: صحبت‌های امروز آقای تشکری هاشمی در صحن شورا به عنوان شخصی که در سال‌های نه‌چندان دور مسئولیت تأمین شرایط مناسب و برنامه‌ریزی برای آینده ناوگان حمل‌ونقل ریلی درون شهری تهران را برعهده داشته است، عجیب و دور از انصاف بود. کاش دغدغه‌ای که امروز آقای تشکری هاشمی برای مردم دارند در سال‌هایی که به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، وظیفه خرید و نگهداری از ناوگان مترو را داشتند هم وجود داشت؛ چرا که با این تفکر، امروز قطارهایی که نفس‌هایشان به شماره افتاده را تحویل نمی‌گرفتیم.

علت سفر به چین چه بود؟

وی خاطرنشان کرد: دور از انصاف است که به‌خاطر آشنایی با بدنه شرکت و دسترسی به اطلاعات درون‌سازمانی از هر موضوعی برای تخریب مدیران کنونی استفاده کنید در حالیکه می‌دانید در این دوره مدیریت شهری تلاش برای حفظ و نگهداری مترو به عنوان یک سرمایه ملی بیش از گذشته انجام شده است.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مسعود درستی در پایان در خصوص سفر به چین گفت: هدف اصلی من در این سفر کاری، پیگیری و تسریع در تحقق قرارداد خرید واگن‌های مترو بود و موارد دیگر همچون خرید اتوبوس و بخش‌های دیگر نیز هم راستا با این موارد با حضور متولیان هر حوزه دنبال شده است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy