Tuesday, Jan 30, 2024

صفحه نخست » ایست قلبی بازار ارز؛ خرید و فروش کالا متوقف شد

econ.jpgصدای آمریکا - در پی نوسانات شدید ایجاد شده در بازار ارز و رسیدن قیمت دلار به کانال ۶۰ هزار تومان و عقب نشینی به کانال ۵۹ هزار تومان، فروشندگان لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، موبایل، سکه و دلار؛ خرید و فروش را متوقف کردند.

گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی نشان می‌دهد که روز گذشته سه شنبه دهم بهمن ماه در پی ورود دلار به کانال ۶۰ هزار تومان، فروش سکه و دلار در بازار متوقف شد.

برهمین اساس در بازار موبایل نیز قیمت‌ها تحت تاثیر نوسانات شدید قرار گرفته بود که در نهایت اعلام قیمت کالا و فروش در این بازار نیز متوقف شد.

خبرگزاری حکومتی «تسنیم»، وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی، نیز در گزارشی از بازار لوازم خانگی نوشت که کسبه معتقدند افزایش نرخ دلار عاملی شده است تا تولیدکنندگان بر طبل گرانی بکوبند و خواستار تغییرات قیمتی در انواع محصولات خود باشند که بر همین اساس «فعلاً فروش متوقف شده است.»

خبرگزاری «تسنیم» از تولیدکنندگان داخلی انتقاد کرده و نوشته است که مگر تولیدکننده منابع ارزی خود را از بازار آزاد تامین می‌کند که با هر نوسان قیمتی خواستار تغییر قیمت در محصولات خود است.

وب‌سایت «خبرآنلاین» نیز در گزارشی از نوسانات بازار ارز نوشت که دیروز (سه شنبه دهم بهمن) روز مهمی در بازار ارز محسوب می‌شود چرا که پیشروی قیمت‌ها به سمت سد مقاومتی سوم یعنی شصت هزار تومان، فضای بازار را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد.

روزنامه «اطلاعات» نیز در واکنش به تنش قیمتی در بازار نوشت راه آرامش بخشیدن به بازار ارز، «اظهارنظرهای طلبکارانه دولت نیست و دولت باید واقعیت کف بازار را بپذیرد.»

روز گذشته با عبور قیمت دلار از مرز ۶۰ هزار تومان، بانک مرکزی در اقدامی کم سابقه مجوز انتشار ۲۸۰ هزار میلیارد تومان گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی را صادر کرد.

مجوز بانک مرکزی و امنیتی شدن فضای بازار باعث بازگشت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان و تشدد قیمت در بازار شد. در حال حاضر و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت دلار در وب‌سایت‌های اطلاع رسانی طلا و ارز، ۵۸۴۰۰ تومان و در پیاده روهای میدان فردوسی و پاساژ افشار ۵۹۲۰۰ تومان اعلام می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy