Wednesday, Jan 31, 2024

صفحه نخست » جمشید جم خواننده «یار دبستانی من» درگذشت

31-5.jpgصدای آمریکا - جمشید جم، از خوانندگان سرود مشهور «یار دبستانی من»، پس از «یک دوره بیماری» شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن در خانه‌اش درگذشت.

خبرگزاری حکومتی مهر، با معرفی جمشید جم به عنوان «خواننده انقلابی»، درگذشت او را به نقل از همسرش تأیید کرده و نوشته است که او مدتی دچار «ناراحتی قلبی» بود و «بر اثر ایست قلبی درگذشت.»

خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز بخشی از اظهارات پیشین جمشید جم را منتشر کرده که درباره سرود «یار دبستانی من» گفته بود: «گاهی می‌خواستم به افرادی که این آهنگ را گوش می‌دهند بگویم این آهنگ را من خواندم. اما از کنارشان رد می‌شدم و لبخند رضایت می‌زدم.»

جمشید جم همچنین سرآغاز پیشینه خود در موسیقی را «محرم سال ۱۳۵۷» دانسته و گفته بود: «اوایل یک موتور گازی خریدم و باندهای ماشین برادرم را برداشتم و نوارهای الله‌اکبر را می‌گذاشتم و در میدان می‌چرخیدم تا فضایی انقلابی در شهر حاکم شود.»

او درباره حضورش در انقلاب ۵۷، افزوده بود که «در ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷» زمانی که روح‌الله خمینی لغو حکومت نظامی را اعلام کرده بود، «رادیو و تلویزیون را گرفتیم و بعد از آن به رادیو رفتیم و در میدان ارگ پنهان شدیم.»

این چهره هنری نزدیک به جمهوری اسلامی، همچنین درباره ادامه همکاری‌اش با صدا و سیما عنوان کرده بود که پس از گرفتن رادیو، «به دلیل علاقه زیادی که به رادیو داشتم در آن جا ماندگار شدم.»

سرود «یار دبستانی من» از سرودهای مشهور پس از انقلاب اسلامی در ایران است. شعر این سرود را منصور تهرانی در فاصله‌ای کوتاه پس از انقلاب ۵۷ سرود و نخستین بار در سال ۱۳۵۹ برای فیلم «از فریاد تا ترور» توسط فریدون فروغی اجرا شد. اما پس از حذف صدای فریدون فروغی، اجرای این سرود به جمشید جم سپرده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy