Friday, Feb 2, 2024

صفحه نخست » ترور مستشار سپاه در حمله امروز جنگنده های اسرائیل

terror2.jpgخبرگزاری دانشجو از کشته شدن سعید علیدادی از مستشاران سپاه در حمله امروز جنگنده های اسرائیل به سوریه خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: "در حمله بامداد امروز جنگنده های اسرائیل به حاشیه جنوبی شهر دمشق یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شد، رزمنده مجاهد سپاه اسلام سعید علیدادی در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق به شهادت رسید"

مقام های جمهوری اسلامی از واژه مستشار برای نیروهای نظامی خود در سوریه استفاده می کنند. این نیروها در سالیان گذشته برای حمایت از حکومت بشار اسد به سوریه اعزام شده اند.

پیش از این، خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا»، به نقل از یک منبع نظامی این کشور نوشته بود که بامداد روز جمعه نقاطی در جنوب دمشق هدف حمله قرار گرفت که فقط خسارت مادی در پی داشت.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد که در حملۀ امروز اسرائیل به مواضع شبه نظامیان وابسته به ایران در جنوب دمشق دست کم سه تن از جمله یک نظامی ایرانی کشته شدند.

به این ترتیب، شبه نظامیان عراقی وابسته به حکومت ایران که گفته بودند حملات شان را به نیروهای آمریکایی در منطقه به حال تعلیق درمی‌آورند، حالا تغییر جهت داده و می‌گویند که این حملات را از سر خواهند گرفت. سازمان عراقی "النجباء" که جزیی از شبکۀ نظامی "مقاومت اسلامی در عراق" به شمار می‌رود گفته است که برغم تهدیدهای آمریکا پس از حملۀ پهپادی به پایگاه آن در اردن حملات خود را به نیروهای آمریکایی از سر خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۲ بهمن، به نقل از پنج منبع مطلع گزارش داده بود که سپاه پاسداران استقرار فرماندهان ارشد خود در سوریه را به دنبال موجی از حملات مرگبار اسرائیل کاهش داده است و بیشتر با تکیه بر شبه نظامیان نیابتی اش، نفوذ خود در آنجا را حفظ خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy