Saturday, Feb 3, 2024

صفحه نخست » ورود "کامیون‌های ایرانی" به اروپا ممنوع شد

iri.jpgایران وایر - رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران از توقف صدور ویزا رانندگان ایرانی توسط کشورهای اروپایی خبر داده و گفته این وضعیت کامیون‌های ترانزیتی ایران را زمین گیر کرده است.

علی محمودی سرای، روز شنبه ۱۴ بهمن در مصاحبه با رسانه‌های ایران گفت به دلیل طولانی شدن صف انتظار و عدم صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو‌ن‌های ترانزیتی زمین‌گیر شده‌اند و کامیون‌های ترک جای کامیون‌های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفته‌اند و بار ترانزیتی در مسیر اروپا با کامیون‌های ترکیه جابه‌جا می‌شوند.

محمودی سرای همچنین افزود آلمان و ایتالیا پیشگام توقف صدور ویزا برای رانندگان ایرانی بودند و در حال حاضر تنها رانندگانی که از قبل ویزا داشتند می‌توانند فعالیت کنند که با اتمام تاریخ ویزا، دیگر امکان تردد نخواهند داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران با بیان اینکه مدت زمان بررسی‌ها برای صدور ویزا به رانندگان ایرانی در سفارت ایتالیا هم طولانی شده‌ و مکانیزم بررسی تقاضاها تغییر کرده‌ است، گفت: این سخت‌گیری‌ها اخیرا اعمال شده و احتمالا مقررات سفارت ایتالیا برای ویزا به رانندگان ایرانی شبیه مقررات سفارت آلمان شود.

این مقام صنفی همچنین از عدم صدور بیمه سبز برای کامیون‌های ایرانی به‌واسطه تحریم‌ها خبر داد و گفت که از حدود ٣ ماه گذشته این تحریم‌ها به اجرا رسیده است.

محمودی سرای در این باره گفت در حال حاضر کامیون‌های ایرانی از طریق واسطه‌گران و دلالان در مرز بلغارستان با سه برابر قیمت بیمه می‌شوند. برای مثال در شرایطی که قیمت بیمه هزار دلار است این دلالان با ٣ هزار دلار بیمه می‌کنند و مجبوریم برای بیمه ٣ هزار دلار بپردازیم.

مشکلات گسترده رانندگان کامیون در ایران باعث شده که آمار مهاجرت در میان این قشر از فعالان اقتصادی در ایران نیز با افزایش چشمگیری روبرو شود.

پیش از این، فیروز خدایی رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور از رشد اشتیاق رانندگان به مهاجرت رانندگان خبر داده و دلایل آن را «درآمد ناچیز رانندگان، وضعیت جاده‌های فرسوده، کامیون‌های ناایمن و حقوق بازنشستگی ناکافی» دانسته بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy