Monday, Feb 26, 2024

صفحه نخست » حزب‌الله یک پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد + عملیات ترور پهپادی اسرائیل در لبنان

حزب‌الله صبح امروز یک پهپاد اسرائیلی از نوع «هرمس ۴۵۰» را که در حال انجام مأموریت شناسایی در حریم لبنان بود، با یک موشک زمین به هوا سرنگون کرد.

baalbak.jpgاز سوی دیگر: اولین حمله اسرائیل به شرق لبنان پس از آغاز جنگ غزه؛ حزب‌الله با «۶۰ راکت» پاسخ داد

بنابر گزارش‌ها، روز دوشنبه اسرائیل دو حمله هوایی همزمان به اطراف شهر بعلبک در شرق لبنان انجام داده است. این خبر را دو منبع امنیتی به خبرگزاری رویترز گزارش کردند.

بنا بر گزارش‌ها، هدف حمله یک ساختمان دو طبقه وابسته به حزب‌الله و یک انبار اسلحه این گروه بود و در این حمله، دست‌کم دو عضو حزب‌الله کشته شده‌اند.

در حملات اسرائیل بە بعلبک لبنان، دو عضو حزب اللە کشتە شدند

به گفته حزب الله در عملیات نیروهای ارتش اسرائیل در شهر مجدال در جنوب لبنان دو تن از اعضای این گروه (حسنعلی یونس و احمد محمد سندیان) کشته شده اند.

در بیش از چهار ماه که از آغاز تنش مرتبط با غزه می‌گذرد، این برای نخستین بار است که اسرائیل عمق لبنان را هدف قرار می‌دهد.

به نوشته رویترز، ارتش اسرائیل گفته است که این حمله به پدافند هوایی حزب‌الله و در پاسخ به سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی در منطقه انجام شده است.

ساعاتی بعد از حمله اسرائیل به بعلبک، گروه حزب‌الله اعلام کرد در پاسخ به این حمله، ۶۰ راکت «کاتیوشا» به یک مقر نظامی اسرائیل در منطقه جولان شلیک کرده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy