Monday, Feb 26, 2024

صفحه نخست » نظامی آمریکایی پس از خودسوزی مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن جان باخت

fire.jpgایران اینترنشنال - رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یکی از نظامیان این کشور که روز یکشنبه در اعتراض به جنگ غزه مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خود را به آتش کشیده بود، درگذشت.

ان‌بی‌سی نیوز روز دوشنبه هفتم اسفند به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، گزارش داد این عضو نیروی هوایی آمریکا جان باخته و جزئیات بیشتر پس از پایان اطلاع‌رسانی ارتش به خانواده‌اش منتشر خواهد شد.

واشنگتن‌پست نیز به نقل از سخنگوی اداره پلیس واشینگتن، مرگ او را تایید کرد.

پیشتر مقام‌های آمریکایی از خودسوزی یکی از نظامیان این کشور مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن خبر داده و اعلام کرده بودند که وضعیت جسمی او وخیم است.

این سرباز هنگام حادثه به جنگ غزه اعتراض کرده بود.

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این مرد بعد از ظهر یکشنبه با فریاد «فلسطین را آزاد کنید» خود را مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن به آتش می‌کشد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گزارش نیویورک تایمز، این مرد که لباس نظامی به تن داشت در ویدیویی که به صورت زنده از طریق اینترنت پخش می‌کرد، گفت: «من دیگر در نسل‌کشی شریک نخواهم بود.»

بعد از اقدام او به خودسوزی، چند مامور به محل حادثه رسیدند و شعله‌های آتش را خاموش کردند. این نیروی نظامی به بیمارستان منتقل شد و پلیس گفته بود که در وضعیت وخیمی قرار دارد.

یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا تایید کرده که این حادثه مربوط به یک خلبان بوده است.

واشینگتن‌پست نوشت هنوز مشخص نیست که آیا نیروی هوایی در مورد اقدامات این مرد تحقیق خواهد کرد یا خیر، اگرچه این سرویس معمولا تلاش‌ها برای خودکشی را بررسی می‌کند.

به نوشته این روزنامه، طبق سیاست وزارت دفاع آمریکا، اعضای ارتش نباید «در فعالیت‌های سیاسی حزبی شرکت کنند».

سفارت اسرائیل در واشینگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ یک از کارکنانش آسیب ندیده‌اند و همه سالم هستند.

سفارت اسرائیل هدف اعتراضات علیه جنگ غزه بوده‌ و این جنگ به تظاهرات حامیان فلسطینیان و اسرائیل در ایالات متحده منجر شده است.

اعتراضات پس از هفتم اکتبر آغاز شد؛ زمانی که حماس در یک حمله ۱۲۰۰ اسرائیلی را کشت و ۲۵۳ نفر را گروگان گرفت.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، از آن زمان نیروهای اسرائیلی عملیات نظامی را علیه این منطقه به راه انداخته‌اند و بخش بزرگی از غزه ویران شده است. بر اساس آماری که این مقام‌ها ارائه می‌دهند تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند.

در ماه دسامبر هم یک معترض مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا خود را به آتش کشید.

دیوان بین‌المللی دادگستری ماه گذشته به دولت اسرائیل دستور داد تا اقدامی فوری برای جلوگیری از نسل‌کشی در آنجا انجام دهد، اما از دستور دادن به ارتش اسرائیل برای توقف کامل عملیات خود در نوار غزه خودداری کرد.

دولت اسرائیل انجام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند و می‌گوید طبق قوانین بین‌المللی عملیات خود را علیه شبه‌نظامیان حماس پیش‌ می‌برد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy