Thursday, Mar 14, 2024

صفحه نخست » ادعای بازپرس قوه قضائیه در پرونده تتلو

tataloo.jpgمتهم توبه‌نامه نوشته و قصد ازدواج دارد

ایندیپندنت فارسی - کمتر از دو هفته پس از انتشار عکس‌های امیرحسین مقصودلو معروف به «تتلو» در دادگاه که واکنش‌های زیادی هم در پی داشت، وحید ناصری، بازپرس پرونده، ادعا کرد که این خواننده جنجالی توبه‌نامه نوشته است و قصد دارد «پس از پایان دوران محکومیت ازدواج کند و بچه‌دار شود».

بازپرس پرونده امیر تتلو بدون اشاره به جزئیات پرونده گفت که این خواننده رپ «از اعمال و رفتارش پشیمان است و دوست دارد مانند خیلی از جوان‌ها تشکیل خانواده‌ بدهد و موسیقی را به شیوه درست ادامه دهد».

در حالی‌ که پیش‌تر برخی رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ادعا کرده بودند امیر تتلو پس از دستگیری در ترکیه به ایران مسترد شده است، وحید ناصری، بازگشت خودخواسته این خواننده رپ به ایران را تایید کرد و به روزنامه جام جم گفت که او در جلسات بازپرسی، از «بلاتکلیفی» در ترکیه حرف زده و گفته که «دلتنگ خانواده‌اش» بوده است و «همین هم باعث شد که با پای خود به ایران برگردد».

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

حال سخنان بازپرس پرونده امیرحسین مقصودلو تنها ۱۰ روز پس از برگزاری نخستین جلسه محاکمه او در کانون توجه قرار گرفته است. روز ۱۴ اسفند تصاویری از حضور امیر تتلو در جلسه دادگاه منتشر شد که او را با لباس زندان در کنار مادرش نشان می‌داد.

پس از آن ژیلا صادقی، مجری جنجالی نزدیک به سپاه پاسداران، در یک برنامه‌ تلویزیونی امیر تتلو را «خواننده بزرگوار» خواند و تلویحا از او حمایت کرد. رفتار متفاوت دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با امیر تتلو در مقایسه با پرونده هنرمندان معترض از جمله سامان یاسین و توماج صالحی، تردیدهایی را در مورد این پرونده ایجاد کرده است.

همکاری‌های سابق تتلو با بخش‌های تندروتر جمهوری اسلامی و ساخت نماهنگ برای آن‌ها به این شائبه‌ها دامن می‌زند. این خواننده جنجالی، سال ۱۳۹۴ در همکاری با بخش‌ رسانه‌ای سپاه پاسداران، آهنگی تولید کرد. پس از آن نیز در خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران از او تقدیر شد. او سال ۱۳۹۶ در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری با ابراهیم رئیسی دیدار کرد؛ با این حال، حمایتی را که انتظار داشت از حکومت دریافت نکرد و در نهایت به او مجوز برگزاری کنسرت ندادند.

تتلو سال ۱۳۹۷ ایران را ترک کرد اما حاشیه‌‌‌ها و اخبار جنجالی درباره زندگی او طی پنج سال زندگی در ترکیه بیشتر هم شد. او پس از اقامت در ترکیه، ترانه‌هایی تولید کرد که برخی منتقدانش آن‌ها را «پرده‌دری و ناسزاگویی» توصیف می‌کنند؛ آن هم در حالی که طیف وسیعی از طرفداران او دختران و پسران نوجوان‌اند. مخاطبانی که این خواننده جنجالی آنان را «تتلیتی» می‌نامد و مدعی است که با این نسل باید «صریح» صحبت کرد.

در یکی دو سال اخیر، خبرهای متعددی منتشر شد مبنی بر اینکه این خواننده جنجالی برخی طرفدارانش را که به خانه‌اش رفته بودند، هدف آزار و اذیت قرار داده است. سحر قریشی، بازیگر سینما، و برخی زنان و دخترانی که با امیر تتلو ارتباط داشتند، نیز در ویدیوهایی از آزار و اذیت‌های او پرده برداشتند. تتلو این ادعاها را رد کرده است.

مهرماه امسال وقتی امیر تتلو قصد داشت در شهر اوبرهاوزن آلمان کنسرت برگزار کند و هزاران نفر هم بلیت کنسرت او را خریده بودند، فعالان ایرانی و آلمانی با راه‌اندازی کارزاری، آنچه را سخنان «ضدزن» و «ضدحقوق بشری» این رپر جنجالی و توهین‌هایش به مهسا امینی و معترضان می‌خواندند، برجسته کردند و خواستار لغو مجوز این کنسرت شدند.

در نهایت، پلیس ترکیه روز ۱۵ آذر امیرحسین مقصودلو را در مرز بازرگان به پلیس جمهوری اسلامی ایران تحویل داد. او پس از بازگشت به ایران، تفهیم اتهام و سپس به زندان اوین منتقل شد.

ماجرای امیرحسین تتلو اکنون به مناقشه‌ای جدی بین افراد و گروه‌های سیاسی در جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ برخی تندروها پیشنهاد مجازات‌هایی سنگین را مطرح کرده و برخی نیز از او حمایت کرده‌اند. تعدادی هم تتلو را قربانی سیاست‌های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی می‌دانند که موسیقی اعتراضی و رپ را به رسمیت نمی‌شناسد و هنرمندان علاقه‌مند به این حوزه همواره با تهدیدهای امنیتی مواجه‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy