Friday, Mar 15, 2024

صفحه نخست » تغییر مدیرعامل مترو تهران پس از تحریم توسط کانادا، مسعود درستی کجا رفت؟

metro.jpgایران وایر - رسانه‌های ایران، روز یکشنبه۲۷اسفند، از تغییر مدیرعامل متروی تهران خبر دادند. براساس گزارش خبرگزاری «ایرنا»، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، طی حکمی «رضا محمدنژاد بیدخت» را به عنوان سرپرست مترو تهران منصوب کرده است.

پیش‌از این، گزارش‌های غیررسمی منتشر شده بود که براساس آن‌ها، «مسعود درستی»، مدیرعامل سابق مترو، پس از قرار گرفتن در لیست تحریم‌های دولت کانادا بر سرکارش حاضر نشده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره کناره‌گیری مسعود درستی پس از آن قوت گرفت که وی روز ۲۲اسفند برای پاسخ‌گویی درباره «خرابی‌های مکرر مترو» به صحن شورای شهر تهران دعوت شده بود اما در این جلسه حضور حضور نیافت.

دولت کانادا روز جمعه ۱۸اسفند، هم‌زمان با هشتم مارس و روز جهانی زن اعلام کرد مدیرعامل متروی تهران و یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی را، به‌دلیل نقش آن‌ها در «نقض گسترده» حقوق زنان و دختران ایران تحریم کرده است. دفتر وزیر امور خارجه کانادا با انتشار اعلامیه‌ای، گفته بود: «مسعود درستی، قانون حجاب اجباری در حمل‌و‌نقل عمومی را اجرا می‌کند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سایت «دیدبان ایران»، روز ۲۰اسفند در گزارشی نوشت که مسعود درستی درحالی در فهرست تحریم کانادا قرار گرفته، که به‌دنبال خروج خانواده‌اش از ایران بود و حالا با این تحریم، «تیر او و خانواده‌اش به سنگ خورده است.»

دیدبان ایران براساس گزارش‌های غیررسمی نوشته بود مسعود درستی تحت فشار خانواده قرار گرفته و در محل کار خود حاضر نشده است.

براساس این گزارش، مسعود درستی در یک «جمع خصوصی» تهدید‌ها و شرایط خاص سال گذشته در مترو تهران را تشریح و گزارش دادە بود «این‌طور به‌نظر می‌آید که مدیران شهرداری هم اقدامات علیرضا زاکانی، شهردار تهران را قبول ندارند.»

او در این جمع گفته بود: «مترو حجاب‌بان استخدام کرده است، اما ماه‌هاست در حال پیگیری تا حد التماس برای جذب نیروی متخصص هستیم.»

مسعود درستی در مهر امسال و به‌دنبال مرگ «آرمیتا گراوند» در مترو تهران، گزارش‌ها درباره قتل این دختر دانش‌آموز توسط نیروهای وابسته به حکومت به بهانه حجاب را تکذیب کرده و مدعی شده بود دوربین‌های مداربسته مترو این گزارش‌ها را رد می‌کند.

در همین زمینه:

ایرنا: طی حکمی از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران، رضا محمدنژاد بیدخت به عنوان سرپرست جدید شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری (مترو) منصوب شد.

شهردار تهران در حکمی رضا محمدنژاد بیدخت را به‌ سمت سرپرست شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه منصوب کرد.

پیش از این انتصاب، مسعود درستی تاکنون این مسوولیت را بر عهده داشت که او نیز از امروز و با حکم شهردار تهران به عنوان سرپرست شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه منصوب شد.

علیرضا زاکانی در حکم خود خطاب به درستی آورده است: نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جناب عالی، به‌ موجب این حکم به عنوان سرپرست شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) منصوب می‌شوید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy