Friday, Mar 22, 2024

صفحه نخست » حمله تروریستی داعش به مسکو + بیش از ۶۰ کشته

moscowq.jpgبی بی سی - سازمان‌ اطلاعاتی روسیه می‌گوید بر اثر تیراندازی افراد مسلح به یک کنسرت راک در سالن شهر کروکوس در حومه مسکو دست‌کم ۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

آتش سوزی بزرگی در ساختمان رخ داد و باعث فروریختن قسمتی از سقف تئاتر شد، اما گفته می شود که آتش سوزی خاموش شده است.

گروه دولت اسلامی مدعی شده است که این حمله را انجام داده است و گفته است که عاملان این حمله متواری شده‌اند.

ایالات متحده می‌گوید هیچ دلیلی برای شک در این ادعا وجود ندارد، کاخ سفید گفته است که در اوایل ماه جاری به روسیه در مورد حمله احتمالی به "گردهمایی های بزرگ" در مسکو هشدار داده است. روسیه اظهار نظری نکرده است.

اوکراین - که در حال حاضر با روسیه در جنگ است - هر گونه دخالت در حمله را رد کرده است.

تصاويري از تیراندازی تروریست های داعش در داخل سالن کنسرت:

فیلم‌های ویدئویی به دست آمده توسط بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که مهاجمان به سمت غیرنظامیانی که فریاد می‌زدند شلیک می‌کنند در حالی که صدای چندین انفجار شنیده می‌شود.

با لغو رویدادها در سراسر روسیه، تدابیر امنیتی در کشور تشدید شده و نیروهای امنیتی در جستجوی مهاجمان هستند.

ولادیمیر پوتین هنوز به طور مستقیم با مردم صحبت نکرده، اما به گفته یکی نماینده مجلس، برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

رسانه‌های روسیه می‌گوید که گارد ملی این کشور در جست‌وجوی کسانی است که به سالن کنسرت حمله کرده‌اند. وزارت فرهنگ روسیه نیز از لغو تمامی رویدادهای تفریحی و گروهی در کشور خبر داد.

داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت

یورونیوز - گروه داعش مسئولیت حمله مسلحانه مرگبار روز جمعه را برعهده گرفت. این گروه در بیانیه ای که در تلگرام منتشر شد گفت که جنگجویان داعش به تجمع بزرگی در حومه مسکو پایتخت روسیه حمله کردند. داعش همچنین تاکید کرد که نیروهایش فرار کرده‌اند.

داعش مدعی شد در این حمله بدنبال کشتار افراد مسیحی بوده اند:

نظر تحلیلگر مسائل سوریه: من واقعاً امیدوارم این بار اشتباه کرده باشم، اما به نظر می رسد روسیه نقشه بسیار کثیفی دارد و احتمالاً تلافی این "حمله" در داخل سوریه و در استان ادلب خواهد بود:

اوکراین دست داشتن در این حمله را رد کرد

میخایلو پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دست داشتن در این حملات را رد کرد و گفت: «اوکراین قطعا هیچ ارتباطی با تیراندازی و انفجار در تالار کروکوس ندارد.»

وی افزود: «اوکراین بیش از دو سال است که با ارتش روسیه می‌جنگد و همه چیز در این جنگ تنها در میدان نبرد تعیین می‌شود، تنها با کمیت سلاح و تصمیمات کیفی نظامی. حملات تروریستی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.»

وی تاکید کرد که اوکراین هرگز به استفاده از روش‌های تروریستی متوسل نشده است. بی‌معنی است. برخلاف روسیه که در جنگ کنونی علیه اوکراین از حملات تروریستی استفاده می‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy