Friday, Apr 5, 2024

صفحه نخست » کشته شدن ۲۸ عضو جیش‌العدل و سپاه، تصاویر اجساد اعضای گروه جیش العدل +۱۶

jish.jpgایران اینترنشنال - مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند درگیری میان گروه جیش‌العدل و نیروهای نظامی در برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستان پس از ۱۲ ساعت در ظهر پنج‌شنبه به پایان رسید. منابع نظامی از کشته شدن ۱۸ عضو این گروه خبر دادند. ۱۰ نیروی سپاه و فراجا در این درگیری‌ها کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اعلام کرد ۱۸ نفر از اعضای گروه جیش‌العدل در چابهار و راسک کشته شدند.

مجید میر‌احمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: «۱۰ نفر از حافظان امنیت در جنوب سیستان و بلوچستان در درگیری تروریستی به شهادت رسیدند که چهار نفر از شهدای راسک، از براداران اهل سنت هستند.»

***

علیرضا دلیری، جانشین فرماندهی انتظامی (فراجا) استان سیستان و بلوچستان ظهر روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین از پایان درگیری‌ها در چابهار خبر داد و گفت که همه نیروهای جیش‌العدل در این حمله کشته و گروگان‌ها آزاد شده‌اند.

این درگیری‌ها با حمله مسلحانه نیروهای جیش‌العدل به مقر سپاه پاسداران در شهرستان راسک در بامداد پنج‌شنبه آغاز شد.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ظهر روز پنج‌شنبه در پیامی «حملات تروریستی در ایران» را محکوم کرد.

***

او گفت پاکستان از جمهوری اسلامی درخواست کرده که به طور مشترک در مورد تروریسم کار کند و آماده است در صورت خواست طرف ایرانی، در این موضوع اقدام کند.

بامداد پنج‌شنبه جیش‌العدل با انتشار ویدیویی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد اعضای این سازمان، مقر سپاه پاسداران در راسک و انبار تسلیحات آن را تصرف کرده‌اند. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ورود اعضای جیش‌العدل به ساختمان سپاه پاسداران را تکذیب کردند.

گزارش اولیه همراه با تصویر و ویدئو: درگیری گسترده نیروهای جیش‌العدل و سپاه

علاوه بر راسک، گروه جیش‌العدل با انتشار بیانیه‌ای خبر از شروع عملیات‌ زنجیره‌ای در شهرهای چابهار و سرباز داد.

اظهارات ضد و نقیض درباره ابعاد و تبعات این حملات در ساعات بعد ادامه یافت.

بر اساس گزارش منابع محلی، به دنبال درگیری‌ها، ورودی و خروجی شهر چابهار از سوی نیروهای نظامی و امنیتی مسدود شد.

***

صبح روز پنج‌شنبه مقام‌های حکومتی از پایان درگیری‌ها و «آزاد کردن گروگان‌ها» خبر دادند. هم‌زمان خبرگزاری دانشجو نوشت درگیری در شهرستان‌های راسک و چابهار همچنان ادامه دارد اما «تروریست‌ها در محاصره کامل» هستند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

حال‌وش نیز ظهر روز پنج‌شنبه از تداوم درگیری افراد جیش‌العدل با نیروهای نظامی در مقابل کلانتری ۱۱ چابهار خبر داد.

به نوشته حال‌وش، پس از آغاز درگیری چندین ساعته در بامداد ۱۶ فروردین بین جیش‌العدل با نیروهای نظامی در چابهار، راسک و مناطق سرباز، با روشن شدن هوا هلی‌کوپترهای نظامی به پرواز در آمدند و نیروهای نظامی و لباس شخصی، بسیاری از خیابان‌های چابهار را مسدود کردند.

گروه جیش‌العدل از زمان آغاز درگیری‌ها، اطلاعیه‌های متعددی در کانال تلگرام خود منتشر کرد.

در تازه‌ترین اطلاعیه این گروه که هم جمهوری اسلامی و هم آمریکا آن را «سازمانی تروریستی» خوانده‌اند، گفته شده است نیروهای جیش‌العدل در شش نقطه در استان سیستان و بلوچستان با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی درگیر شده‌اند.

به گفته این گروه، «مکان‌های نظامی که در حمله زنجیره‌ای بامداد پنج‌شنبه مورد هجوم قرار گرفته‌اند به شرح زیر است: محل اول در چابهار: خیابان خمینی، مقر دریابانی فراجا، کلانتری ۱۱ چابهار، محل استقرار کوچک‌زایی که به دختر بلوچ تجاوز کرد و باعث رقم خوردن فاجعه جمعه خونین شد، مرکز آگاهی فراجا. محل دوم در چابهار: ستاد فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان چابهار در بلوار جانبازان. محل سوم: راسک، محله گلکند جاده راسک-چابهار، سپاه ناحیه شهرستان راسک. محل چهارم: جاده سرباز-راسک دو راهی پارود، پایگاه محلی سپاه پاسداران.»

به دنبال انتشار خبر پایان درگیری‌ها، گروه جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه‌ای، ادعاهای جمهوری اسلامی در این باره را کذب خواند.

این گروه با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرام خود برای نجات شماری از شهروندان غیر‌بلوچ محبوس در یک آپارتمان در مقابل کلانتری ۱۱ چابهار از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی درخواست آتش‌بس موقت کرد.

جیش‌العدل در این اطلاعیه نوشت: «به اطلاع عموم می‌رسانیم در محل درگیری مقابل کلانتری ۱۱ در خیابان خمینی تعدادی خانواده غیر‌بلوچ در محل استقرار مجاهدین در میان آتش مجاهدین و نیروهای حکومتی گیر افتاده‌اند. سازمان جیش‌العدل به فرماندهان دشمن پیشنهاد می‌دهد برای لحظاتی آتش متوقف بشود تا این خانواده‌ها بتوانند از ساختمان با امنیت خارج بشوند.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، ساعاتی پس از آغاز درگیری‌ها به خبرگزاری فارس گفت: «تروریست‌ها به مقر انتظامی دریابانی متعلق به مرزبانی و مقر سپاه در راسک به‌طور هم‌زمان حمله کردند. ضمن اینکه در مسیر اعزامی نیروهای کمکی هم کمین‌گذاری شده بود تا از اعزام نیروها برای کمک‌رسانی ممانعت به عمل آید.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy