Friday, Apr 5, 2024

صفحه نخست » اولین ویدیوی پوریا زراعتی بعد از حمله تروریستی به او

پوریا زراعتی: مثل همیشه، حرف آخر حرف شماست

پوریا زراعتی، مجری برنامه «حرف آخر» در شبکه ایران‌اینترنشنال، در اولین برنامه پس از حمله مهاجمان ناشناس به او، از مردم و همه افراد و نهادهایی که حمله به او را محکوم کرده بودند، تشکر کرد. سردبیران این شبکه نیز تاکید کردند که با وجود همه تهدیدها به کار خود ادامه خواهند داد.

پوریا زراعتی روز جمعه، ۱۷ فروردین، پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای، برنامه «حرف آخر» را اجرا کرد.

در این برنامه علی اصغر رمضانپور و مهدی پرپنچی، سردبیران اجرایی خبر ایران‌اینترنشنال در لندن و واشینگتن، با حضور در برنامه «حرف آخر» تاکید کردند که شبکه ایران‌اینترنشنال، با وجود همه تهدیدهای جمهوری اسلامی با قدرت به فعالیت حرفه‌ای خود برای اطلاع‌رسانی به مردم ایران ادامه خواهد داد.

پوریا زراعتی، روز جمعه ۱۰ فروردین، مورد حمله دو فرد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه پا مجروح شد. پلیس بریتانیا اعلام کرده است که مهاجمان سه نفر بودند که پس از سوء قصد به پوریا زراعتی بلافاصله راهی فرودگاه هیث‌رو لندن شدند و این کشور را ترک کردند.

پوریا زراعتی در آغاز اولین برنامه «حرف آخر» از همه کسانی که با او ابراز همدردی کردند، از جمله همکارانش در شبکه ایران‌اینترنشنال، تشکر کرد و مردم را مهم‌ترین منبع انرژی برای خود دانست.

او گفت با عهدی که با مخاطبان خود بسته پایبند است و راه برنامه، فارغ از آنچه اتفاق افتاده و جزییات بیشتری که در آینده روشن خواهد شد، تغییر نکرده است.

زراعتی سپس شرحی از آنچه که روز جمعه گذشته رخ داده بود، ارایه کرد و گفت که زمانی که از خانه خود خارج شد و قصد داشت سوار ماشین شود، دو نفر به او نزدیک شدند و با چاقو پای راست او را مجروح کردند.

او گفت پس از مرخصی از بیمارستان به همراه همسرش، به محلی امن زیر نظر پلیس منتقل شده‌اند و هنوز در همان جا زندگی می‌کنند.

زراعتی گفت که با اصرار خود، و همکاری و همراهی پلیس لندن و تیم امنیتی ایران‌اینترنشنال موفق شد به استودیو برود تا برنامه خود را پس از یک هفته تعویق از سر بگیرد.

علی اصغر رمضانپور و مهدی پرپنچی نیز در این برنامه با اظهار خوشحالی از سلامتی پوریا زراعتی تاکید کردند که برنامه «حرف آخر» و دیگر برنامه‌های شبکه ایران‌اینترنشنال با وجود همه تهدیدها و فشارهای جمهوری اسلامی همچنان ادامه خواهند یافت.

مهدی پرپنچی، سردبیر اجرایی خبر در دفتر واشینگتن ایران‌اینترنشنال ، گفت: «درست است که حمله هفته گذشته به پوریا زراعتی بود، اما این حمله، در عین حال، حمله به رسانه‌های آزاد و آزادی بیان بود.»

او گفت: «وظیفه تک تک ما روزنامه‌نگاران این است که در چنین مواردی به دفاع از روزنامه‌نگار و روزنامه‌نگاری بپردازیم. دفاع ما فقط از شخص پوریا زراعتی نیست، دفاع از روزنامه‌نگاری و آزادی بیان است.»

علی اصغر رمضانپور، سردبیر اجرایی ایران‌اینترنشنال در لندن ، نیز گفت:«این نوع حملات و تهدیدها برای روزنامه‌نگاران ایرانی امر تازه‌ای نیست. جمهوری اسلامی نمی‌تواند روزنامه‌نگار شجاعی را که صریح حرف می‌زند، تحمل کند.»

او افزود:« حکومت ایران نمی‌تواند کسانی را که بدون پرده‌پوشی از حقایق حرف می‌زنند تحمل کند. حتی پایین‌تر از این، در ایران اگر روزنامه‌نگارانی دروغ نگویند، مورد ستم قرار می‌گیرند.»

رمضانپور با بیان مشکلاتی که روزنامه‌نگاران در داخل ایران دارند و گاهی به قیمت جان آنها یا زندانی شدن آنها تمام می‌شود، به تهدیدهای صورت‌گرفته علیه ایران‌اینترنشنال هم اشاره کرد و گفت:« آنچه که در مورد ایران‌اینترنشنال مطرح است این است که روزنامه‌نگارانش در کشورهای آزاد هستند و می‌خواهند از حق آزادی بیان خود برخوردار باشند، اما جمهوری اسلامی، حتی فراتر از مرزهایش به دنبال ساکت کردن آنها است.»

او گفت:«دولت‌ها در این کشورها مسئولیت قانونی دارند که از آزادی بیان دفاع کنند.»

سردبیر اجرایی خبر در دفتر لندن ایران‌اینترنشنال، در ادامه تاکید کرد که حمله به پوریا زراعتی اولین تهدید علیه این شبکه نبوده است، اما همان‌طور که تهدیدها و فشارهای قبلی تاثیری در کار این شبکه نداشتند، اکنون نیز هیچ تغییری در روش و کار ایران‌اینترنشنال ایجاد خواهد نشد.

مهدی پرپنچی در ادامه این گفتگو، در پاسخ به این سوال که «در صورت تداوم تهدیدها، ایران‌اینترنشنال چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟»، گفت:«متاسفانه باید گفت که تهدیدهای جمهوری اسلامی به‌طور قطع ادامه پیدا خواهد کرد. حملات و تهدیدهای جمهوری اسلامی سابقه‌ای تاریخی دارد. استفاده از چاقو و قمه و قداره بخشی از سرشت و بنیان ایدئولوژی جمهوری اسلامی است که سابقه آن به ترور احمد کسروی و قبل از او می‌رسد.»

پرپنچی گفت:« جمهوری اسلامی با خون شکل و خو گرفته و این روش به سرشت ثانویه آن بدل شده است، بنابراین، متاسفانه این تهدیدها ادامه پیدا خواهد کرد اما ما به کاری که آغاز کرده‌ایم متعهد هستیم و آن را انجام خواهیم داد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy