Saturday, Apr 6, 2024

صفحه نخست » حمله پلیس روسیه به مهمانی‌های سکس‌ پارتی‌

bbcRUSP.jpgبی بی سی - پس از اینکه دیوان عالی روسیه در ماه نوامبر سال پیش جنبش ال‌جی‌بی‌تی را یک «ایدئولوژی افراط‌گرایانه» نامید، مقامات این کشور شروع به حمله مهمانی‌های سکس کرده‌اند.

در روسیه در ماه‌های اخیر حداقل ۶ مورد یورش پلیس به مهمانی‌های عمومی و خصوصی با مضمون سکس در مناطق مختلف صورت گرفته است.

بعضی از این برنامه‌ها هیچ ارتباطی با جامعه‌ ال‌جی‌بی‌تی‌کیو نداشته‌اند.

در ماه فوریه، پلیس روسیه به باشگاه شبانه‌ای در شهر یکاترینبورگ یورش برد که میزبان یک مهمانی با مضمون سکس بود به نام «مخمل آبی» که در آن شرکت‌کنندگان برای مخفی کردن هویت‌شان نقاب به چهره زده بودند.

چنان‌که سازمان‌دهندگان مهمانی به بی‌بی‌سی روسی گفته‌اند حداقل ۵۰ نفر پلیس در این یورش شرکت داشتند و گویا عده‌ای از اعضای نیروهای امنیتی ویژه سازمان فدرال امنیت روسیه هم حضور داشتند.

استانیسلاو اسلویکوفسکی یکی از تدارک‌دهندگان مهمانی می‌گوید که نیروهای پلیس همه را وادار کردند نقاب‌شان را بردارند و خواهان اطلاعات شخصی آن‌ها شدند.

او می‌گوید: «از من پرسیدند که آیا در این مهمانی افراد همجنسگرای مرد یا زن حضور دارند یا [اصلاً] تبلیغات ال‌جی‌بی‌تی در اینجا هست یا نه. همچنین پرسیدند که آیا کسی مواد مخدر مصرف کرده‌ است هر چند به نظر می‌رسید این موضوع برایشان کمتر اهمیت دارد.»

بیش از یک دهه است که مقامات روسی تلاش کرده‌اند همجنس‌گرایی را غیرقانونی کنند و اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را از حقوق‌شان محروم کنند و این کار را از طریق یک رشته قوانین انجام داده‌اند که جنبش ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را یک ایدئولوژی افراطی قلمداد می‌کند.

در سال ۲۰۱۳، مجلس سفلای روسیه لایحه‌ای را تصویب کرد که به اصطلاح «تبلیغات ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» را ممنوع می‌کرد و در عمل هر گونه بحث عمومی درباره حقوق افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو و مسایل مربوط به آن‌ها را محدود می‌کرد.

سال گذشته، قوانین ضد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو سخت‌گیرانه‌تری نیز وضع شد.

در ماه ژوئیه، پارلمان تغییر جنسیت را که از سال ۱۹۹۷ قانونی بوده است ممنوع کرد و فرایندهای جراحی برای تعیین جنسیت، درمان هورمونی و گذار جنسیت را در اسناد رسمی غیرقانونی اعلام کرد.

در نوامبر سال گذشته، دیوان عالی روسیه جنبش ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را یک ایدئولوژی افراط‌گرایانه نامید.

جامعه افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو به فهرست گروه‌های افراطی در کنار داعش و شاهدان یهوه اضافه شد.

حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو حالا در روسیه جرم است که تا ده سال حبس دارد.

«در پوشش مهمانی بی‌دی‌اس‌ام»

استانیسلاو اسلوویکوفسکی به بی‌بی‌سی روسی گفت که مهمانی «مخمل آبی» که به آن حمله کرده بودند هیچ کاری نکرده بود که جرم باشد.

او می‌گوید مهمانی او اجراهای شهوت‌انگیز و بعضی از مؤلفه‌های بی‌دی‌اس‌ام، و بازی‌ها و ایفای نقش‌های شهوانی داشته است که در آن از شرکت‌کنندگان دعوت به همراهی می‌شد.

در عین حال، اسلوویکوفسکی می‌گوید از مهمانان هیچ انتظاری نمی‌رفت و فشاری به آن‌ها برای داشتن رابطه جنسی وارد نمی‌شد.

سه نفر مهمان با صورت‌هایی پوشیده
یک مهمانی با موضوع جنسی به نام «مخمل آبی» که در آن مهمانان برای پنهان کردن هویت خود صورت‌هایشان را پوشانده‌اند، در ماه فوریه مورد حمله قرار گرفت
***

پلیس شهر یکاترینبورگ در بیانیه‌ای گفت که نیروهای امنیتی آن شب حمله‌ای «پیشگیرانه» انجام داده بودند.

دمیتری چوکریف یکی از اعضای شورای یکاترینبورگ گفت: «هیچ کس نمی‌تواند رد کند که جامعه ال‌جی‌بی‌تی ممکن است گردهمایی‌های‌شان را زیر پوشش مهمانی‌های بی‌دی‌اس‌ام برگزار کنند.»

به رغم حمله فزاینده به جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو در چند سال اخیر او می‌گوید که «این افراد ناپدید نشده‌اند».

او به بی‌بی‌سی روسی گفت: «آن‌ها هنوز هم نیاز به سرگرم کردن خودشان و تحقق افکارشان دارند. به این ترتیب، ممکن است چنین برنامه‌هایی را زیر پوشش بی‌دی‌اس‌ام برگزار کنند که البته تا کنون ممنوع نشده است.»

در دهه اخیر سکس‌پارتی‌ها در روسیه در شهرهای بزرگ دیده شده‌اند که عمدتاً محدود به فضاهای کلان‌شهری متکثر است.

تخمین زده می‌شود که تعداد نسبتاً اندکی از مردم به این مهمانی‌ها می‌پردازند و این مهمانی‌ها برای نمایندگان طبقه متوسط که شغل‌هایی در صنایع خلاق یا آی‌تی دارند جذاب هستند.

این مهمانی‌ها قرار بود نمادی از لیبرالیسم و مدارا در جامعه روسی باشند ولی با تصویب قوانین روز به روز محافظه‌کارانه‌تر، این روندها بیشتر زیرزمینی می‌شوند.

رسوایی «تقریباً عریان»

در ماه دسامبر پس از مهمانی تولد ناستیا ایولیوا اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی و مجری تلویزیونی که در آن شرط لباس مهمانان این بود که با لباس «تقریباً عریان» حاضر شوند، حمله مقامات پلیس به سکس‌پارتی‌ها شدت گرفت.

این مهمانی در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ شد و در میان میهمانان افراد تراز اول ستاره‌های روسیه از جمله کزنیا سوبچاک، دختر آناتولی سابچاک، یکی از همراهان و حامیان قدیمی ولادیمیر پوتین، و فیلیپ کرکوروف یک خواننده نامدار پاپ نیز حضور داشتند.

01.jpgبرخی از شبکه‌های تلویزیونی اطلاعات شخصی شرکت‌کنندگان در مهمانی‌های جنسی را افشا کردند
***

بسیاری از لباس‌های افراد شامل تاپ‌های سوراخ‌دار و لباس‌‌های زیر توری بودند و بعضی از آن‌ها مثل لباس واسیوی رپر، بدن‌نما بودند و فقط یک جوراب روی آلت تناسلی او بود.

عکس‌های این مهمانی باعث خشم بسیاری شد.

واسیوی رپر به ۱۵ روز حبس به اتهام اوباشی‌گری و پرداخت جریمه‌ای ۲۰۰ هزار روبلی (۲۱۵۴ دلاری) به خاطر پوشش‌اش که جوراب روی آلت تناسلی‌ بود، محکوم شد.

برای خود ناستیا ایولیوا جریمه‌ای ۱۰۰ هزار روبلی (۱۰۷۷ دلاری) به خاطر ترتیب دادن مهمانی صادر شد.

گفته می‌شود که پس از اینکه عکس‌ها به رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین نشان داده شده‌اند، میزبان و میهمانان‌اش با مشکلاتی مواجه شدند.

عده‌ای از ستارگان مشهور که در این برنامه شرکت کرده بودند مدعی بودند که حضور از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌شان در رسانه‌‌ها لغو شده است و تهدید به تعقیب جزایی شده‌اند.

پوتین در آستانه انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری روسیه که منجر به پیروزی او در پنجمین دوره شد، بر مواضع «ارزش‌های سنتی» اصرار دوباره‌ای کرد.

«ارعاب»

حملات اخیر به سکس‌پارتی‌ها از همین الگو تبعیت می‌کردند: پلیس ظاهر می‌شد و به همه افراد دستور می‌داد دراز بکشند و مشخصات هویتی افراد را طلب می‌کرد.

بیشتر حملات را رسانه‌های حامی کرملین پوشش می‌دادند و بعضی از شبکه‌های تلویزیونی اطلاعات شخصی حاضران را افشا می‌کردند.

این حملات محدود به برنامه‌های عمومی نمی‌شد. در حداقل دو مورد پلیس در یک مهمانی خصوصی نیز حاضر شد.

یکی از شرکت‌کنندگان در مهمانی‌ها به بی‌بی‌سی روسی گفت که بعضی از مهمانان مذکر تهدید شده بودند که برای جنگ در اوکراین اعزام خواهند شد.

محل برگزاری مهمانی پوپوف کیچن
«پاپ‌اف کیچن» همه برنامه‌های خود را در روسیه لغو کرد

***

پس از افزایش یورش‌ها به این مهمانی‌ها و شرمنده‌سازی علنی افراد، تدارک‌دهندگان مهمانی‌ها حالا انگیزه‌شان را از دست داده‌اند.

در ماه فوریه، «پاپ‌آف کیچن»، تکنوی کوییر مسکو که در میان جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیوی محلی مشهور است و «کینکی پارتی» که رویدادی در زمینه مثبت‌نگری سکس است، اعلام کردند که دیگر در روسیه برنامه‌ای برگزار نخواهند کرد.

«کینکی پارتی» در بیانیه‌‌‌اش گفت: «ما هشداری دریافت کردیم که دیگر از این پس چنین برنامه‌هایی مجاز نخواهند بود.»

نیکیتا اگوروف کیریلوف از «پاپ‌آف کیچن» به بی‌بی‌سی روسی گفت: «آگاهم که ما ویترینی بسیار عالی هستیم برای نشان دادن این که آن‌ها می‌توانند حتی مشهورترین رویدادها را هم تعطیل کنند. اگر بدانی امنیت [مهمان‌هایت] را نمی‌توانی تضمین کنی، کار کردن غیرممکن است.»

او می‌گوید: «همه این یورش‌ها، ارعاب‌ها، یادداشت اطلاعات شخصی افراد ... یک بار اتفاق می‌افتد و این آخر کار است، دیگر نمی‌توانی مردم را قانع کنی که مهمانی‌ات امنیت خواهد داشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy