Thursday, Apr 18, 2024

صفحه نخست » فوری: بایدن در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران است + واکنش رئیسی

biden.jpgآی‌نیوز: بایدن همه گزینه ها را در مورد ایران روی میز نگه داشته است

ایران اینترنشنال - یک رسانه بریتانیایی گزارش داد که جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا همه گزینه‌ها در مورد جمهوری اسلامی را روی میز نگه می‌دارد.

منبع نزدیک به دولت بایدن به آی‌نیوز گفت کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.

این منبع افزود: «یک دیدگاه در داخل دولت آمریکا این است که رییس‌جمهوری فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.»

او گفت: «تا آنجا که من درک می‌کنم، این به عنوان راهی برای کاهش تنش با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌شود. اسرائیل اطمینان می‌یابد که تهدید هسته‌ای ایران از بین می‌رود و ایران مطمئن خواهد بود که احتمال جلوگیری از پاسخ نظامی اسرائیل در خاکش بیشتر است.»

وزارت امور خارجه آمریکا به این رسانه اعلام کرد که بایدن به هر طریقی تضمین خواهد کرد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

دولت‌های غربی در روزهای اخیر خواستار کاهش تنش میان جمهوری اسلامی و اسرائیل شده‌اند.

بی بی سی - ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران امروز گفت که کشورش حاضر به مذاکره است.

آقای رئیسی گفت: «اگر اهل سخن و مذاکره هستید، ما میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد.»

او در عین حال گفت که «زبان زور و قلدری» در برابر ایران کارایی ندارد.

ابراهیم رئیسی، سیاست خارجی کنونی جمهوری اسلامی را با سیاست خارجی دوران حسن روحانی مقایسه کرد و گفت که «گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و برجام سه روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند.»

«دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها، شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy