Monday, Apr 22, 2024

صفحه نخست » ادعای جنجالی کریمی قدوسی درباره یک موضوع "آخرالزمانی" نظامی

qodoosi.jpgجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۳ اردیبهشت/ ۲۲ آوریل در شبکه اجتماعی اکس به صورت تلویحی مدعی شد که ایران تنها یک هفته با آزمایش اولین بمب اتمی‌اش فاصله دارد.

کریمی قدوسی البته به صورت مستقیم به بمب اتم اشاره نکرد ولی عباراتی به کار برد که اشاره غیرمستقیم به آزمایش این نوع تسلیحات دارد. این نماینده مجلس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.» او از علی خامنه‌ای هم در این متن نامی نبرده است ولی از کلمه اذن یا فرمان استفاده کرده که به تصمیم نهایی علی خامنه‌ای اشاره دارد.

6021426.jpgتوئیت کریمی قدوسی با واکنش‌هایی از سوی کاربران و فعالان رسانه‌ای مواجه شد

علی قلهکی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « درست است که این دوره پس از ۱۶ سال از راه‌یابی به مجلس بازماندید، ولی قرار نیست که "قیصریه" را به آتش بکشید که! مطالب کمیسیون امنیت ملی مجلس طبقه‌بندی دارد خصوصا اینکه توسط عضو کمیسیون مطرح شود!»

در هفته‌های گذشته و پس از حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و دو حمله پس از آن که یکی تهران و دیگری را تل‌آویو انجام داد، موضوع تغییر در سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی با بسامد بیشتری در میان مقام‌های جمهوری اسلامی شنیده می‌شود.

ساعاتی پس از حمله اسرائیل به پایگاه هشتم شکاری اصفهان، احمد حق‎‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای به رسانه‌ها گفته که اگر اسرائیل بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای ایران استفاده کند، «تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.» روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران هم روز دوشنبه در مطلبی به همین نکته اشاره کرد و نوشت که اسرائیل این تهدید جمهوری اسلامی را جدی گرفته است.

منابع، رادیو زمانه و خبرآنلاین



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy