Wednesday, Apr 24, 2024

صفحه نخست » شایعات منتشر شده تائید شد: توماج صالحی اعدام می شود

toomajbanner.jpgخبر تکمیلی:

ایران وایر - مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی اعلام کرده که «امروز رای توماج صالحی ابلاغ شد که متاسفانه برای ایشان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان حکم اعدام صادر شده است.»

این وکیل حقوق بشری با اعلام این خبر در شبکه ایکس افزوده که «از نظر وکلا این رای دارای تعارضات حقوقی عیان است و در مهلت قانونی فرجام‌خواهی را انجام می‌دهیم.»

امیر رئیسیان، دیگر وکیل توماج صالحی همچنین به شبکه شرق درباره حکم توماج گفته که شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان در اقدامی «بی‌سابقه»، حکم دیوان عالی درباره پرونده سال ۱۴۰۱ صالحی را اجرایی نکرد و با ارشادی خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، او را به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم کرد.

دیروز هم در حساب کاربری منتسب به آقای صالحی در شبکه ایکس تایید کرده بود که حکم توماج به او ابلاغ شده است. با این حال از قول توماج نوشته شده بود که « نمیگم حکم رو، چون ممکنه تاثیر روانی بذاره رو هوادارام بخصوص هوادارای کم سن و سالم.»

مصطفی نیلی، وکیل توماج، روز پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه، در شبکهٔ اجتماعی ایکس نوشته بود که دادگاه توماج برگزار شده و «در این جلسه با نظر قضات دادگاه انقلاب به اتهام قبلی، دو اتهام اجتماع و تبانی و معاونت در بغی نیز اضافه شده بود.»

«بغی» به معنای قیام مسلحانه و گروهی علیه نظام است و بر اساس قانون مجازات اسلامی اگر فردی به «قیام مسلحانه علیه نظام» اقدام کند، به اعدام محکوم می‌شود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حساب کاربری توماج از قول او درباره آن جلسه نوشته بود:«اتهامات بی‌پایه و اساسی که به من زده شده و بازداشت من از ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ و ادامه این بازداشت غیرقانونی مهر تایید بر این است که بازداشت و محاکمه من نه بر اساس قانون بلکه به خواست نهادهای اطلاعاتی است.»

توماج صالحی به اعدام محکوم شد؟

توانا - حساب کاربری توماج صالحی، هنرمند زندانی، از ابلاغ حکم دادگاه به او خبر داده است. این حساب جزییاتی از میزان حکم صادره علیه توماج را نشر نداده است، ولی از نوشته‌اش اینگونه برداشت می‌شود که حکم سنگینی علیه این هنرمند معترض صادر شده است.

twitter1.jpg
از طرفی یک کانال تلگرام حکومتی به نام «مجله خبری فراروز» از صدور حکم اعدام برای توماج_صالحی خبر داده و نوشته ممکن است حکم او با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شود.

این کانال تلگرامی وابسته به رژیم توماج را «لیدر اغتشاشات» که مردم را دعوت به مبارزه مسلحانه می‌کرد، دانسته است.

همچنین به نظر می‌رسد برای آنکه بین مخالفان رژیم ایجاد اختلاف کند، نوشته «شنیده ها حاکی از این است به دلیل همکاری‌های گسترده متهم با ضابط و همچنین کمک‌های شایانی که در معرفی، شناسایی و بازداشت مجرمین دیگر انجام داده است، ممکن است حکم وی با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شود»

از تاکتیک‌های جنگ روانی حکومت در هنگام مواجهه با بحران تلاش برای اعتبارزدایی از مخالفان است.

ادبیات به کار گرفته شده در این کانال تلگرامی حکومتی برای اعلام خبر حکم احتمالی توماج صالحی در همین راستا است‌ تا واکنش‌ها به حکم ظالمانه توماج (هر حکمی که باشد) تقلیل یابد.




Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy