Friday, Apr 26, 2024

صفحه نخست » دختر کیومرث پوراحمد: پدرم می‌دانست چه بلایی می خواهد سرش بیاید

poorahmad.jpgایران وایر - بعد از آنکه خواهر کیومرث پوراحمد، خودکشی برادرش را رد کرد و از احتمال کشته شدن او پرده برداشت، حالا پگاه پوراحمد، دختر این کارگردان و نویسنده فقید نیز با تایید اظهارات عمه‌اش، گفته مطمئنا پدرش خودکشی نکرده و«می‌دانست چه بلایی می خواهد سرش بیاید».

پگاه پوراحمد در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته: «ما مطمئن هستیم و می‌دانیم پدرم خودکشی نکرده است. پدرم قرار بود برای تدوین فیلم آخرش به تهران برگردد و برای آینده برنامه داشت، پدرم کلی پروژه داشت که می‌خواست آنها را به اتمام برساند. او می‌دانست چه بلایی می خواهد سرش بیاید، ولی اینکه خودش را کشته باشد به هیچ وجه درست نیست.»

او افزوده که «در مورد رسیدگی به پرونده و جزئیات پرونده فعلا اصلا صحبت نخواهیم کرد تا زمان مناسب آن فرا برسد.»

دختر کیومرث پوراحمد درباره روز حادثه نیز گفت: «پدرم اکثرا هر چند وقت یک بار از شخصی که در شمال می‌شناخت ویلا اجاره می‌کرد و به شمال می‌رفت، چون می‌خواست بنویسد و خلوت کند. معمولا هم تنها به آنجا می‌رفت؛ یعنی اولین‌بار نبود که تنها به شمال رفته بود. قرار بود به تهران برگردد، چون قرارهای مختلف داشت، اما ناگهان آن اتفاق افتاد؛ روز حادثه صاحب ویلا به آنجا رفت و با آن صحنه روبه‌رو شد و به پلیس اطلاع داد. همه خانواده هر کدام به نوع خودمان بر این موضوع تاکید داریم که پدرمان شمال نرفت که خودش را بکشد.»

در اولین سالگرد آقای پوراحمد، توران پوراحمد، خواهر او، در کامنتی زیر روایتِ «سپهر رکوئی» یکی از زندانیان جنبش زن،زندگی،آزادی، درباره‌ی نحوه‌ی کشته‌شدن حمیدرضا روحی در صفحه خانِ‌سینما در اینستاگرام نوشت: «برادرِ من پاش به جایی گیر نکرد ولی اول شکنجه‌اش کردند و بعد جسد بی‌جان را به دار آویختن...»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

خبر خودکشی کیومرث پوراحمد در روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، توسط رسانه‌های حکومتی و به نقل از دادستان گیلان منتشر شد. چند روز پس از خاکسپاری او یک فایل صوتی از او منتشر شد که می‌گفت:«حاکمیت آرزوی مرگ ما را دارد، آنها می‌خواهند که ما زودتر منقرض شویم، سکته کنیم و بمیریم. حتی جوانان هم اگر ذره‌ای مستقل باشند، حاکمیت دوست دارد آنها هم تصادف کنند و بمیرند و موی دماغش نباشند.»

بعد از آقای پوراحمد، داریوش مهرجویی، کارگردان مطرح سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در محل سکونت‌شان در ویلایی در کرج به طرز فجیعی به قتل رسیدند. چند ماه پس از این اتفاق ده‌ها نفر از هنرمندان و فعالان عرصه هنر و فرهنگ ایران، با امضای بیانیه‌ای نسبت به پیگیری قضایی پرونده قتل آقای مهرجویی و همسرش اعتراض کرده و دادگاه قتل آن‌ها را «نمایشی» و «لاپوشانی نظام‌مند» خوانده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy