Sunday, Apr 28, 2024

صفحه نخست » بازداشت برادرزاده علی شمخانی + تمام اما و اگرها

shamkhani.jpgخبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران، بدون نام بردن از موعود شمخانی نوشت: «یک منبع آگاه گفت که سربازان گمنام امام زمان [ماموران وزارت اطلاعات] یکی از معاونان سابق منطقه آزاد اروند را به اتهام دریافت رشوه دستگیر کرده‌اند.»

بر اساس شنیده‌های خبرنگار انصاف نیوز، بازداشت آقای شمخانی صحت دارد و اتهام او نیز مربوط به مسائل منطقه‌ی آزاد است اما مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان غیر واقعی است.

ساعاتی قبل سایت اصولگرای صراط نیوز در این باره نوشت: معاون منطقه آزاد که برادرزاده یکی از مسئولان ارشد سابق کشور است، در آبادان بازداشت شد. از علت دستگیری وی خبر دقیقی در دست نیست و جزئیات این بازداشت مشخص نیست. 'موعود. ش' به تازگی در تهران در مراسم عروسی دختر عموی خود در یک هتل مجلل شرکت کرده بود.

اردلان میراسماعیلی درباره‌ی خبر بازداشت موعود شمخانی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: علت بازداشت موعود شمخانى برمیگرده به زمان حضورش در منطقه آزاد آبادان و احداث یک گارد ریل که متاسفانه یک نفر فوت میکنه و مدير عامل و معاونين هم احضار شدن.

بیشتر بخوانید:

amaagar.jpgاما و اگرها درباره بازداشت برادرزاده علی شمخانی به اتهام فساد مالی

ایران وایر - شماری از سایت‌های خبری در ایران بازداشت موعود شمخانی، معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، به اتهام فساد مالی در آبادان را تایید کرده‌اند.

بنابر خبر کوتاهی که در پایگاه خبری انصاف‌نیوز منتشر شده موعود شمخانی به اتهام دست داشتن در پرونده اختلاس ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی بازداشت شده است.

ماندانا صادقی خبرنگار اجتماعی شناخته شده در خوزستان هفته گذشته در حساب کاربری ایکس خود نوشت که موعود شمخانی را در «شعبه ۵ بازپرسی دادسرا در آبادان» دیده که بدون «دبدبه و کبکبه» معمول همراه با یک مامور نیروی انتظامی به دفتر دادستان رفته است.

خانم صادقی با اشاره به فساد گسترده در میان سران نظام نوشت : « وقتی نامِ زنِ غلام شریعتی از پرونده هفت‌تپه حذف شد، وقتی استاندار برای رییس دزد منطقه‌آزاد وثیقه گذاشت، وقتی جهانگیری، از اسماعیل زمانیِ زندانی پشت تریبون یادها کرد، وقتی محسن رضایی همه‌ی متروپل رو ماست‌ مالی کرد و همه‌ی دولتی‌های دخیل در ساخت متروپل آزاد شدن، موعود شمخانی هم به زودی آزاد می‌شود.»

بسیاری از خبرنگاران خوزستانی در زمان فرو ریختن ساختمان متروپل و کشته شدن ده‌ها تن از شهروندان و کارگران شاغل در این پروژه گفته بودند که مسئولان منطقه آزاد اروند، مقامات محلی و استانی مقصران وقوع این فاجعه هستند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

داریوش معمار دیگر روزنامه‌نگار خوزستانی نیز در حساب کاربری ایکس با طرح این پرسش که چرا موعود شمخانی «حالا» بازداشت شده است نوشته: « چرا شمخانی بابت مرگ جوانان آبادان در جریان ریختن متروپل بازداشت نشد؟! چرا اعضا هیئت وقت مدیره منطقه آزاد اروند در زمان روی دادن فساد مالی، مرگ آبادان زیر آوار متروپل به عنوان عوامل اصلی بازداشت نشده‌اند؟»

اردلان میراسماعیلی، فعال رسانه ای درباره‌ی خبر بازداشت موعود شمخانی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: «علت بازداشت موعود شمخانى به زمان حضورش در منطقه آزاد آبادان و احداث یک گارد ریل که متاسفانه یک نفر بر اثر برخورد با آن فوت کرده برمی‌گردد. حالا هم مدیر عامل و معاونین وقت منطقه آزاد احضار شدند.»

موعود شمخانی برادرزاده علی شمخانی، دبیر سابق شورای امنیت ملی است که در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد.

در سال ۱۴۰۱ به دنبال حادثه ی ریزش ساختمان متروپل در آبادان، ادعاهایی درباره ی همکاری موعود شمخانی با حسین عبدالباقی مالک این ساختمان مطرح شد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy