Monday, Apr 29, 2024

صفحه نخست » شرکت‌های صوری ملایان در آلمان؛ «مپنایوروپ» هم با تأسیسات صنعتی تجارت می‌کند و هم مواد غذایی یخ‌زده!

30-3.jpgشرکت‌های صوری ملایان در آلمان؛ «مپنایوروپ» هم با تأسیسات صنعتی تجارت می‌کند و هم مواد غذایی یخ‌زده!

- در یک مجموعه‌ی اداری بین ایستگاه مرکزی راه آهن و شهرکهنه‌ی دوسلدورف شرکت «مپنا‌یوروپ» با مسئولیت محدود مستقر است با یک ورودی ساده و پله‌های تاریک.

اصلا جایی نیست که بتوان وجود یک شرکت هدایت شده‌ی دولتی را حدس زد. تنها یک اسم روی صندوق پست پر از خط و خراش نشان می‌دهد که چه کسی در اینجا مشغول است: «عباس علی‌آبادی»

- وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی!

- در کنار نام علی‌آبادی وزیر صمت، اسم افشین رضایی نیز روی صندوق پست دیده می‌شود. وی که شرکت مپنا را در دوبی مدیریت می‌کند، سال‌ها پیش در آمریکا به دلیل نقض قوانین ضد ترور به شش ماه حبس محکوم شد.

- طهماسب مظاهری رئیس سابق بانک مرکزی ایران نیز در «مپنا یوروپ» اشتغال داشته است. ده سال پیش مظاهری در آلمان به تیترهای خبری راه یافت چرا که در فرودگاه دوسلدورف با یک چک ۵۴ میلیون یورویی گیر افتاد.

- دولت بریتانیا حتا ظن بسیار شدیدتری و فراتر از دور زدن تحریم‌ها نسبت به «شرکت مپنا» دارد و شرکت «مپنایوروپ» را در لیست شرکت‌های بین‌المللی قرار داده که به تولید و یا تهیه سلاح‌های کشتار همگانی مشکوک‌اند.

- بر اساس تحقیقات «بیلد»، «مپنایوروپ» با یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی در ایالت نوردراین وستفالن در غرب آلمان همکاری می‌کند. عجیب اینجاست که این شرکت گاهی با تأسیسات صنعتی تجارت می‌کند و گاهی با مواد غذایی یخ‌زده! اطلاعات دقیقی درباره معاملات این شرکت وجود ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy