Tuesday, May 21, 2024

صفحه نخست » دعای کشیش سنای امریکا برای "مردم‌ عزادار ایران" + جوابیه تند نماینده کنگره آرکانزاس

cotton.jpgبری بلک، کشیش سنای ایالات متحده روز دوشنبه پیش از آغاز به‌کار سنا، به مناسبت مرگ ابرهیم رئیسی، «برای مردم ایران که در مرگ رئیسی عزادارند» دعا کرد.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، گفت: «در زمان قصاب تهران، ایران تروریست‌ها را مسلح می‌کرد و به آنان کمک می‌کرد. ابراز تسلیت برای مرگ این هیولا مایه شرمساری است.»

***

در همین زمینه:

یورونیوز - کشته شدن ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان در سانحه سقوط بالگرد واکنش‌های مختلفی را از سوی مقامات غربی و بویژه در اتحادیه اروپا برانگیخت. ابراز «تسلیت» رئیس شورای اروپایی و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای درگذشت ابراهیم رئیسی، با خشم برخی از سیاستمداران اروپایی روبرو شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای به صورت رسمی درگذشت ابراهیم رئیسی و دیگر اعضای دولت ایران را «به طور رسمی» تسلیت گفت.

خبرنگاران حاضر در نشست خبری متیو میلر او را تحت فشار قرار دادند که آیا این تسلیت گفتن با هدف بهبود روابط بین ایالات متحده و ایران در برهه‌ای حساس برای منطقه بوده است یا اینکه به طریقی به مذاکرات غیرمستقیم بین دیپلمات های آمریکایی و ایرانی در عمان مرتبط است. میلر نه تنها وجود این گفتگوها را تایید نکرد بلکه انکار کرد که این تسلیت در راستای اهداف سیاسی بوده است.

میلر در ادامه ادعای دخالت رئیسی در نقض شدید حقوق بشر علیه ایرانیان را تایید کرد. با این حال وی تاکید کرد: «ما از جان باختن افراد متاسفیم، ما نمی خواهیم شاهد مرگ کسی [حتی رئیسی] در سقوط هلیکوپتر باشیم، با این وجود نمی‌توان از عملکرد گذشته او به عنوان قاضی و رئیس جمهوری ایران چشم پوشی کرد. اینکه دست‌های او به خون آلوده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy