Thursday, May 23, 2024

صفحه نخست » فیلم: تدکروز بلینکن را در ارتباط با جمهوری اسلامی سؤال‌پیچ کرد

blinken.jpgکیهان لندن - شماری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا دولت بایدن را به دلیل ارسال پیام تسلیت برای مرگ ابراهیم رئیسی و همچنین مماشات با رژیم ایران از جمله چشم بستن به روی افزایش فروش نفت ایران مؤاخده کرده‌اند.

سناتور جمهوریخواه تد کروز در جلسه‌ کنگره با حضور آنتونی بلینکن وزیر خارجه که سه‌شنبه ۲۱ ماه مه (اول خرداد) برگزار شد با انتقاد از ضعف دولت بایدن در مقابل «رژیم آدمکش و نسل‌کش» جمهوری اسلامی به افزایش فروش غیرقانونی نفت توسط جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت، دولت بایدن [رژیم] ایران را «پول‌باران» کرد و به دنبال توافقی دیگر با آن است.

این عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از بلینکن پرسید چرا فروش نفت ایران از ۳۰۰ هزار بشکه به دو میلیون بشکه رسیده است؟ وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد، «زیرا جمهوری اسلامی برای انجام این کار مصمم است و واشنگتن نیز مصمم است این روند را قطع کند.» در ادامه کروز مجدد پرسید «چرا جمهوری اسلامی در زمان ترامپ برای انجام این کار مصمم نبود؟» بلینکن پاسخ داد: «تهران آن زمان هم برای چنین کاری مصمم بود. همچنین متأسفانه در گذشته واشنگتن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را مهار کرده بود و تهران هیچ مواد شکاف‌پذیر هسته‌ای تولید نمی‌کرد.»

در بخش دیگری از این جلسه، کروز به ارسال پیام تسلیت از سوی دولت آمریکا برای مرگ رئیسی انتقاد کرد و گفت: «با مرگ ابراهیم رئیسی، جهان جای بهتری خواهد بود.» وی افزود: «رئیسی که به عنوان «قصاب تهران» شهرت دارد، دست به کشتار دستجمعی زده و بارها به خاطر همین جنایاتش تحریم شده است.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

این سناتور اقدام سازمان ملل متحد برای نیمه افراشته کردن پرچم خود به دلیل مرگ رئیسی را نیز «شرم‌آور» خواند و گفت، «رئیسی خواستار قتل یهودی‌ها و مقامات آمریکایی شده بود. سازمان ملل با نیمه افراشته کردن پرچم خود به احترام یک هیولای قاتل و تمامیت‌خواه خود را مضحکه کرده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy