Thursday, May 23, 2024

صفحه نخست » دیدار رهبران سپاه و «محور مقاومت» در حاشیه تشییع جنازه رئیسی

meeting.jpgرادیو بین المللی فرانسه - رسانه‌های ایران امروز پنجشنبه ٣‬ خرداد اعلام کردند که رهبران گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا موسوم به «محور مقاومت» در حاشیه مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی با هم دیدار و درباره آخرین تحولات جنگ غزه بین اسرائیل و حماس گفتگو کردند.

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس این نیرو میزبان رهبران گروه‌های متحد ایران در منطقه از جمله اسماعیل هنیه، رهبر حماس و شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان بودند.

خبرگزاری رسمی مهر در گزارش خود نوشته که در این جلسه که با حضور نماینده‌ای از حوثی‌های یمن برگزار شد، «آخرین وضعیت سیاسی، اجتماعی و نظامی غزه و عملیات طوفان‌الاقصی» بررسی و «بر استمرار جهاد و مبارزه تا پیروزی کامل مقاومت فلسطین در غزه» تاکید شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خبر برگزاری این نشست همچنین از سوی شبکه المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان هم انعکاس یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگانی از جهاد اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی عراقی نیز در این نشست حضور داشتند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

جمهوری اسلامی، از آغازین روزهای شروع جنگ، حمایت خود از حمله مرگبار هفتم اکتبر حماس به اسرائیل را اعلام کرد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که روز یکشنبه در حادثه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی کشته شد، در ماه‌های گذشته با سفرهای بسیار به کشورهای منطقه سعی در نقش‌آفرینی تهران در سرنوشت تحولات جاری منطقه غرب آسیا داشت.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم روز چهارشنبه در دیدار با هنیه بر ادامه حمایت ایران از فلسطین در دوره کفالت ریاست جمهوری توسط محمد مخبر با «همان انگیزه و روحیه» قبلی تاکید کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy