Thursday, May 30, 2024

صفحه نخست » روسیه در تحقیقات مربوط به کشته شدن رئیسی مشارکت می کند

russia.jpgایندیپندنت فارسی - راشاتودی به نقل از روزنامه «فردا» روسیه گزارشی مبنی بر «مشارکت کرملین در تحقیقات درباره کشته شدن ابراهیم رئیسی» منتشر کرد. لیوبوف استپوچوآ، کارشناس مسائل نظامی و نویسنده این مطلب درباره توافقنامه امنیتی مسکو و تهران نوشت: «بلافاصله پس از وقوع سانحه هوایی برای هلیکوپتر ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، گروهی ویژه برای بررسی سقوط این هلیکوپتر تشکیل شد. این گروه شامل متخصصان روسی بود. پیشنهاد به تهران از سوی مقامات ارشد ما(روسیه) مطرح شد و ایرانی‌ها بلافاصله روسیه را به عنوان کشوری با تجربه فوق‌العاده در بررسی این نوع سقوط هواپیما دعوت کردند».

لیوبوف در ادامه این گزارش با طرح سوالی درباره رویکرد تهران و مسکو نوشت، «آیا ایران به سیاست قبلی‌اش در رابطه با روسیه ادامه خواهد داد؟

در پی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، بسیاری از متحدان به ما پشت کرده‌اند. اما ایران کاملا متفاوت عمل کرد.‌ اکنون در حال تهیه سندی بسیار مهم به نام توافقنامه مشارکت راهبردی جامع هستیم. ایران به وضوح متوجه شده تهدیدی که از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیل با آن مواجه است در حال افزایش است. بنابراین، اکنون برای آن دو شریک قابل اعتماد دیگر نیز در جهان وجود دارد، یعنی چین و روسیه.» این کارشناس مسائل نظامی روس درباره رویکرد سیاسی تل آویو و تهران نوشت: «چه چیزی در روابط ایران و اسرائیل تغییر خواهد کرد؟ چه چیزی ایران را در خاورمیانه و جهان متمایز می‌کند؟

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

چیزی که ما آن را (استراتژی صبر طولانی) می‌نامیم. بنابراین ایران نظاره‌گر خواهد بود. آنها با‌هوش‌اند و ما از طرق مختلف به آنان کمک می‌کنیم. تهران به خوبی می‌داند که در آب‌های همه اقیانوس‌ها چه می‌گذرد، در دریای سرخ، خلیج فارس، اطراف یمن، عربستان سعودی و غیره. ما در تمام صحنه‌های عملیات نظامی همکاری بسیار نزدیکی داریم و با داده‌های اطلاعاتی خود از جمله شناسایی از آسمان به آن‌ها کمک زیادی می‌کنیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy