Wednesday, Jun 26, 2024

صفحه نخست » مهدی نصیری: با هم ستیزه نکنیم

01_kh_nsr.jpgمهدی نصیری

تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید
تو یکی نه‌ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز

یکی از دستاوردهای مهندسان انتخابات پیش رو ایجاد انشقاق و شکاف بین اصلاح طلبانی بوده است که اغلب آنان مانند آقایان موسوی و تاجزاده و مدنی و خانم نرگس محمدی و ... از جمهوری اسلامی عبور کرده و به ایجاد و استقرار نظامی دیگر می اندیشند و برای آن، دست به مبارزه مدنی زده اند. اما این تاکتیک دولت پنهان علیه مردم و جامعه مدنی پادزهر خود را دارد و آن اجتناب از ستیزه گری و مجادلات دشمنی آفرین بین همه عبورکنندگان از نظام است، چه آنان که در انتخابات پیش رو بر اساس تحلیل و تشخیص خود شرکت می کنند و به اقای پزشکیان رای می دهند و چه آنان که بر اساس ادله خود به جنبش تحریم اننخابات پیوسته اند.

البته ستیز با حاکمان جائر و جبار و عوامل منفعتی آنان امری مشروع، پسندیده و به تعبیر پیامبر گرامی ص «برترین جهاد، سخن حق و عدلی است که در برابر حاکم و نظامی ستمگر گفته شود» اما ستیزه گری در میان قربانیان این نظام با هر گرایش و عقیده ای، ثمره ای جز تقویت حاکمیت جور ندارد.

هر چند هر یک از دو طرف این نزاع انتخاباتی می تواند از دیدگاه و مبانی موضع و ایستار خود دفاع کند اما هیچ طرفی، اخلاقا مجاز نیست بر اساس ظن و گمان، دیگری را متهم به منفعت طلبی و وطن فروشی و هر صفت ناپسند دیگر کند. مهم آن است که اکثریت اصلاح طلبان عبور کرده از نظام و یا در آستانه عبور بر این مساله اتفاق نظر دارند که جمهوری اسلامیِ محصول انقلاب ۵۷ و نظریه ولایت فقیه، تجربه ای شکست خورده و مصیبت بار برای ایران و ایرانیان بوده است و باید بر اساس ۴ محور: حاکمیت دموکراسی، جدایی دین از حکومت، التزام به اعلامیه جهانی حقوق بشر و تمامیت ارضی ایران، در پی افق گشایی برای جامعه و ساخت ایرانی آزاد و آباد باشند.

شاید دیری نخواهد پایید که درستی و نادرستی هر یک از دو دیدگاه روشن شود و آنان که مساله شان نه منفعت شخصی که مصلحت ایران بوده است در سمت درست تاریخ بایستند.

دیروز رهبر که جناب پزشکیان بارها وفاداری خود را به وی ابراز داشته، گفته است:

« کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت و همچنین کسی که به راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنایی کند، همکار و مدیر خوبی نیست. بنابراین همکارانی انتخاب کنید که اهل دین، شریعت، انقلاب و اعتقاد کامل به نظام اسلامی باشند."

خب جناب رهبر، پیشاپیش و قبل از روشن شدن نتیجه انتخابات و رأی آوری احتمالی کاندیدای دوستان عزیز راهگشا، بازی همیشگی خود را با دولتهای اصلاح طلب آغاز کرده و باید منتظر رو کردن دیگر برگهای این بازی تکراری که معظم له کاملا در آن حرفه ای است، بود!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy