Wednesday, Jun 26, 2024

صفحه نخست » مردی که فقط یک رأی دارد!

khodam.jpgویژه خبرنامه گویا - ابومالش

علی‌رغم وجود هزاران صندوق رأی، تنها یک صندوق و در آن صندوق هم فقط یک رأی است که رئیس جمهور را تعیین می‌کند.

آن صندوق در بیت مردی است که بیش از سی سال است می‌گوید، من فقط یک رأی دارم و هرگونه نقش تعیین‌کننده آن فقط یک رأی را در انتخاب رئیس جمهور تکذیب می‌کند. البته گفته می‌شود که در سال‌های اخیر آن فقط یک رأی نیاز به تأیید شفاهی پوتین هم دارد.

هر چقدر به انتخابات نزدیک می‌شویم لوندی نامزدها برای مردی که فقط یک رأی دارد شدت می‌گیرد. در این دوره پنج لوندی از راست و یک لوندی از چپ داریم. البته آن یک نفر چپ هم، مصداق "چپ آوازه افکند و از راست شد" است. باید توجه داشت که در نظام اسلامی راست و چپ معنای کلاسیک خود را ندارند. در بعضی از کشورها نمایندگان پارلمان با گرایش راست در سمت راست مجلس و نمایندگان با گرایش چپ در سمت چپ می‌نشینند. در جمهوری اسلامی راست‌ها در قسمت راست آخور و چپ‌ها در قسمت چپ آخور هستند. فعلاً دوران بخوربخور راست‌هاست برای این که به دستور مردی که فقط یک رأی دارد آذوقه را در طرف راست آخور می‌ریزند و سال‌هاست که چپ‌ها به ریزه‌خواری از ته‌مانده سفره قانع هستند.

رئیس جمهور دلخواه رهبری!

کسی نمی‌داند که از جعبه مارگیری رهبری چه کسی بیرون خواهد آمد ولی آن کسی که از جعبه بیرون بیاید برای این‌که او را به‌زور سوار هلیکوپتر نکنند باید موارد زیر را رعایت کند. سال‌ها قبل وزیر کشوری که اکنون مرحوم شده است گفته بود احزاب آزادند مشروط بر آن‌که فعالیت سیاسی نداشته باشند. به نظر من رئیس جمهور ایده‌آل رهبری هم، باید فعالیت سیاسی نداشته و در اداره کشور هم دخالت نکند و اداره امور کشور را به آقا مجتبی بسپارد. دامادها و برادر دامادها و باجناق‌ها را وارد دولت نکند. رئیس جمهور مورد علاقه رهبری نباید اهل تفکر و برنامه‌ریزی باشد و اگر استثناً ایده‌ای هم برای اداره کشور دارد باید وقتی وارد دفتر رهبری می‌شود، آن را همان‌جا، جا بگذارد و با ایده‌های رهبری که معمولاً یادآور مملکت‌داری در قرون وسطی است، از دفتر رهبری خارج شود. رئیس جمهور باید در انجمن اسلامی مالندگان رهبری پیشتاز باشد، مشروط بر آن‌که عضو آسیب‌دیده را آسیب‌دیده‌تر نکند. رئیس جمهور باید بپذیرد که دوره‌اش ممکن است، حداکثر سه سال باشد و در یک پرواز هلیکوپتر به‌زور پایان یابد. رئیس جمهور باید این اصل مهم را که همیشه در مورد سلاطین ایران از جمله سیدعلی شاه، رهبر کنونی، صادق است آویزه گوش کند "هر آن‌چه خسرو کند شیرین بود".

ابومالش ـ تیرماه ۱۴۰۳



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy