Friday, Jun 28, 2024

صفحه نخست » مناظره فاجعه‌بار بایدن در مقابل ترامپ

biden.jpgدو نامزد که موضوع سن و سال آنها یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان آمریکایی است در حدود ۱۰۰ دقیقه به هم تاختند و هر کدام ضمن دفاع از عملکرد خود دیگری را متهم به رقم زدن بدترین دوران ریاست جمهوری کردند.

سی‌ان‌ان که میزبانی مناظره پنجشنبه شب جو بایدن و دونالد ترامپ را بر عهده داشت در نظرسنجی اعلام کرد که اغلب تماشاگران ترامپ را برنده نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا می‌دانند. به نوشته س‌ان‌ان، ۶۷ درصد تماشاگران گفته‌اند ترامپ عملکرد بهتری از بایدن داشت. ۳۳ درصد هم عملکرد بایدن را قابل قبول خوانده‌اند.

از دست دادن رشته افکار در طول مناظره؛ افزایش تردیدها درباره سلامتی و توان بایدن

پریشان‌گویی و وضعیت ذهنی بایدن در مناظره دموکرات‌ها را نگران کرده است

ایران اینترنشنال - به نظر می رسد بایدن ۸۱ ساله در پاسخ به سوالی در مورد بدهی ملی، رشته افکار خود را از دست داد.

بایدن که چند بار صدایش محو شد، ابتدا از «میلیاردرها» به عنوان «تریلیونر» یاد کرد و سپس خود را اصلاح کرد.

سپس، در حالی که استدلال می‌کرد که ثروتمندان باید مالیات بیشتری بپردازند، به نظر می‌رسید که نمی‌تواند جمله‌اش را کامل کند، برای لحظه‌ای ناخوشایند و طولانی‌مدت مکث کرد.

او قبل از این مکث طولانی گفت: اصلاحات مالیاتی، پولی برای کمک به تقویت سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما ایجاد می‌کند و اطمینان حاصل می‌کنیم که می‌توانیم هر فرد را واجد شرایط کاری کنیم که من با کووید، ببخشید، با همه چیزهایی که داشتیم انجام دهم.

:::

انفعال در برابر ایران

ترامپ بایدن را به انفعال و بی‌عملی در برابر ایران متهم کرد و گفت که دولت بایدن در قبال حمله (جمهوری اسلامی) ایران به پایگاه‌های آمریکا هیچ پاسخی داده نشد در حالیکه در دوران من ایران ورشکسته بود و پولی نداشت که به تروریسم اختصاص بدهد و اگر من رییس جمهور بودم محال بود حمله حماس به اسراییل رخ می‌داد.

بایدن: در مقابل حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل من بزرگ‌ترین حامی اسرائیل بودم

بایدن گفت تنها کسی که خواهان ادامه جنگ است حماس است. من کسی بودم که دنیا را برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی جمهوری اسلامی بسیج کردم.


مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال


دونالد ترامپ در مقابل گفت خیر، این اسرائیل است که می‌خواهد جنگ را ادامه دهد چون می‌خواهد حماس را نابود کند و باید این کار را انجام دهد.

بایدن نیز بر ضرورت نابودی حماس تاکید کرد.

ترامپ: در دوره من ابوبکر بغدادی و قاسم سلیمانی بزرگ‌ترین تروریست‌های جهان کشته شدند

ترامپ در ادامه حملات خود به بایدن گفت که در دوران ریاست جمهوری او، ابوبکر بغدادی و قاسم سلیمانی، بزرگ‌ترین تروریست‌های جهان کشته شدند.
بایدن در مقابل گفت که در دوران ترامپ، ایران به آمریکا حمله کرد ولی ترامپ هیچ کاری انجام نداد.

خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان: دموکرات‌ها می‌خواهند به کاخ سفید بروند و از بایدن بخواهند کنار برود

جان کینگ، خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان، گفت پس از مناظره بایدن و ترامپ، مقام‌های ارشد دموکرات در نظر دارند به کاخ سفید بروند و از بایدن بخواهند از رقابت‌ها کنار برود.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از منابعش گزارش داد دموکرات‌ها معتقدند بعد از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره جمعه شب، آنها «دچار یک مشکل جدی شده‌اند.»

ون جونز، مشاور پیشین باراک اوباما، نیز در واکنش به مناظره بایدن و ترامپ گفت احتمالا وقت آن است که بایدن تغییر مسیر بدهد (کنار بکشد) و حزب دموکرات در فرصت باقی مانده تا اجلاس حزب باید چاره‌ای بیندیشد.

جمع‌بندی مناظره

کارزار ترامپ پیش از پایان مناظره، رئیس‌جمهور پیشین را برنده این مناظره اعلام کرد درحالیکه همزمان شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش کرده که کمپ دموکرات‌ها بعد از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اول به این نتیجه رسیده‌اند که آنها «دچار یک مشکل جدی شده‌اند.»

دیوید اکسلراد، مدیر کمپین و مشاور ارشد اوباما هم بر این باور است که دموکرات ها بعد از این مناظره نگران خواهند بود که آیا بایدن قادر خواهد بود به فرض پیروزی چهار سال دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy