Saturday, Jun 29, 2024

صفحه نخست » عطاالله محاجرانی پای صندوق رای، آشفتگی کامل در میان حامیان خامنه‌ای

vote3.jpgگزارش‌های میدانی حاکی از مشارکت «ضعیف» در انتخابات ریاست‌جمهوری است

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش سبز از حصر گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند

رادیو فردا - گزارش‌های میدانی شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی حاکی است که مشارکت در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری ایران در روز هشتم تیرماه «ضعیف» بوده است.

مصطفی فقیهی، سردبیر سایت «انتخاب»، عصر جمعه در این زمینه نوشت که چهار استان تهران، فارس، خوزستان و آذربایجان غربی که «پایگاه اصلی رأی پزشکیان هستند»، تا این لحظه «مشارکت ضعیفی در انتخابات داشته‌اند».

محمد رهبر: آشفتگی کامل در میان حامیان خامنه‌ای رخ داده است

محمد رهبر، تحلیلگر ایران اینترنشنال معتقد است که یک «آشفتگی کامل» در میان حامیان رهبر جمهوری اسلامی رخ داده است. او گفت: «دیگر هسته سخت قدرت وجود ندارد و آشفتگی کامل میان حامیان علی خامنه‌ای دیده می‌شود.»

این تحلیلگر سیاسی افزود: «همین موضوع، چشم‌انداری از دوران پس از مرگ رهبری را می‌دهد که در آن، هیچ‌کس دیگری را نخواهد پذیرفت و هیچ‌کس هم حرف آخر را نخواهد زد.»

کاربری به نام امیررضا نظری که خود را روزنامه‌نگار و دانشجوی دوره دکترا معرفی کرده، نیز گفته که در ستاد مرکزی مسعود پزشکیان است و «عدد مشارکت بر اساس آنچه که از استان‌های مختلف به‌دست ما رسیده چندان مطلوب نیست».

حسن اسدی زیدآبادی، وکیل دادگستری که سابقه زندان را در کارنامه خود دارد، نیز از مشارکت ضعیف در انتخابات خبر داده و حتی احتمال داده که کمتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند پارسال و اردیبهشت امسال باشد.

am.jpg

ایرانیان مقیم در کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، استرالیا، آلمان، بریتانیا و نیوزیلند مقابل کنسولگری‌های جمهوری اسلامی و حوزه‌های را‌ی‌گیری تجمع اعتراضی برگزار کردند

:::
:::

او در پستی نوشته است: «براساس برخی مشاهدات و اخبار غیر رسمی، احتمال این‌که میزان مشارکت امروز در مقایسه با انتخابات چندماه پیش کمتر باشد، وجود دارد؛ دستکم تا ظهر».

صندوق رای، طرحی از مصطفی هروی:

haravi.jpg

میثم شرفی، کاربر نزدیک به اصلاح‌طلبان، هم از وضعیت مشارکت در انتخابات ابراز ناامیدی کرده و در شبکه ایکس نوشته که «با همین ضرب آهنگ مشارکت، شنبه صبح همه با لباس فرم خاکی ساعت ۶ صبحگاه کشوری سلام فرمانده رو خطاب به جلیلی باید بخونیم».

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، هم مشارکت در انتخابات را «بسیار پایین‌تر از حد انتظار» خوانده است.

او در پستی در شبکه ایکس نوشت: «من امروز صبح حدود ساعت ۱۱ در مسجد حضرت امیر امیرآباد رأی دادم. مشارکت بسیار پایین‌تر از حد انتظار بود».

صدرا محقق، روزنامه‌نگار، نیز در شبکه ایکس نوشته است:‌ «استان کهگیلویه و بویراحمد که همیشه بالای ۸۰ و گاهی ۱۰۰ درصد مردم آن در انتخابات شرکت می‌کردند، براساس اعلام رسانه‌های محلی تا ساعت چهار و نیم امروز فقط ۲۷ درصد رای دادن».

ساعت رأی‌گیری در انتخابات ایران به رغم «مشارکت ضعیف» تمدید شد

چند ساعت مانده به پایان زمان اعلام‌شده برای رای‌گیری، ستاد انتخابات کشور در ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شهروندان با شناسنامه قدیمی و بدون کارت ملی هم می‌توانند در این انتخابات تعیین رئیس جمهوری شرکت کنند

دیدگاه علی علیزاده:

خبرگزاری‌های ایران به نقل از رئیس ستاد انتخابات کشور خبر دادند که ساعت رأی‌گیری برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تا هشت شب به وقت محلی تمدید شده است.

محسن اسلامی گفته که این تمدید به دستور وزیر کشور بوده است.

تمدید زمان رأی‌گیری در حالی است که گزارش‌های میدانی حاکی از مشارکت «ضعیف» در این دوره از انتخابات است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy