Sunday, Jun 30, 2024

صفحه نخست » اعلام جرم زنگنه علیه جلیلی و زاکانی درباره پرونده کرسنت

30-5.jpgدویچه وله - بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت در نامه‌ای به دادستان تهران از سعید جلیلی و علیرضا زاکانی به اتهام "افترا، اهانت، نشر اکاذیب و توهین" در مناظره‌های انتخاباتی شکایت کرد و خواستار "تعقیب کیفری" آنها شد.

شکایت وزیر نفت دولت اصلاحات مرتبط با طرح موضوع کرنست در مناظرات انتخاباتی از سوی جلیلی و زاکانی است که آن را به "یغما بردن میلیادها دلار" و "بزرگ‌ترین خیانت نفتی" تعبیر کرده بودند.

زنگنه که یکی از افراد درگیر در پرونده معامله مشهور کرنست است، ایراد چنین اتهاماتی در صداوسیمای جمهوری اسلامی را "کذب" و "مصداق بارز نشر اکاذیب، مصداق افترا، اهانت و توهین به مقامات رسمی کشور" عنوان کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

وزیر نفت در چهار دولت در جمهوری اسلامی پیش‌ از این شکایت، با انتشار ویدئوهایی جلیلی را به مناظره در مورد کرسنت دعوت کرد و گفت که این کاندیدای ریاست‌جمهوری باوجود ادعای محق بودن، بارها دعوت به مناظره از سوی او را بی‌پاسخ گذاشته است.

زنگنه در پی پخش سخنان جلیلی و زاکانی در مورد کرسنت در سخنان تُندی، زاکانی را "نوچه جلیلی" خطاب کرده بود که "در کوچه خلوت راجع به کرسنت حرف می زنند."

"کرسنت" قرارداد ۲۵ ساله فروش گاز بین شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت اماراتی در دولت محمد خاتمی منعقد شد ولی به دلیل عدم اجرای تعهدات پیشبینی شده از سوی جمهوری اسلامی، مشمول جریمه سنگین شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy