Sunday, Jun 30, 2024

صفحه نخست » مجاهد کور کور در آستانه اعدام

30-31.jpgامیرفرشاد ابراهیمی - خواهر مجاهد کورکور، زندانی محکوم به اعدام ساعاتی پیش از همه مردم و‌سازمان‌های حقوق بشری عاجزانه درخواست کمک کرده است: « برادرم ممنوع‌التماس و ملاقات است، از او بی‌خبریم...

در ماه‌های گذشته چندین بار خانواده‌ام برای ملاقات با برادرم به زندان شیبان رفتند اما مقامات زندان اجازه ملاقات ندادند، برای پیگیری هم پیش دادستان ایذه رفتند که او هم به پدرم گفته پسرت ممنوع الملاقات و ممنوع التماس است، الان چند هفته میشه که از مجاهد بی‌خبر هستیم...»

مجاهد کورکور شهروند اهل ایذه در ۲۹ آذر سال گذشته (۱۴۰۱) به اتهام آنچه که تیراندازی به شهروندان در جریان اعتراضات ۲۵ آبان در ایذه و به ویژه قتل کیان پیرفلک خوانده شد بازداشت شد. انتساب این اتهام به مجاهد کورکور در حالی بوده که خانواده کیان پیرفلک بارها شهادت داده‌اند عامل تیراندازی به خودرو آنها و در نتیجه قتل کیان در شامگاه ۲۵ آبان ماموران امنیتی و انتظامی بوده‌اند و از این رو هیچ شکایتی از مجاهد کورکور ندارند.

واهی بودن انتساب اتهام تیراندازی به شهروندان و قتل کیان پیرفلک به مجاهد کورکور به حدی بود که بعدتر در زمان رسیدگی قضایی در دادگاه اتهام قتل عمد به «محاربه و افساد فی الارض» تغییر یافت و حکم اعدام صادره نیز با استناد به این اتهامات صادر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy