Wednesday, Jul 3, 2024

صفحه نخست » دِنه آقای خامنه ای، نشد!

ghadyani.jpgحسین قدیانی

آقای خامنه‌ای! هفته‌ی پیش گفتی: «هر کس به هر که رأی بدهد، به نظام رأی داده» اما ناظر بر تحریم شصت درصدی، الان می‌گویی: «تحریم انتخابات به منزله‌ی مخالفت با جمهوری اسلامی نیست!» و خب! این حد از تناقض- اگر اسمش را چیز دیگری نگذاریم- در فقط هفت روز، زیبنده‌ی کسی نیست که علاوه بر میدان سیاست خود را در حوزه‌ی دیانت هم ره‌بر مملکت می‌خواند. آقای خامنه‌ای! اقلاً در سال‌های اخیر جوری از جمهوری اسلامی به بی‌جمهوری اسلامی پل زده‌ای که جوانی فقط به صرف آوردن یک سطل زباله به کف خیابان اعدام شود لیکن جز برخورد مؤمنانه نشود با منبری‌های بیت‌تان. بیایید و صداقت پیشه کنید و یک بار برای همیشه صدای اعتراض مردم را بشنوید و اگر نه، حتی جلیلی و جلیلیون هم وقعی به امر و نهی شما مبنی بر انصراف نمی‌نهند.

اگر رسانه‌های رسمی، جلیلی را تنها گزینه‌ی جبهه‌ی انقلاب در دور دوم انتخابات می‌خوانند، این یعنی: چه آن کسانی که جمعه‌ی گذشته با تحریم انتخابات به شخص شما نه گفتند و چه آن کسانی که آدینه‌ی آینده بنا دارند با انتخاب پزشکیان باز هم مشخصاً به شخص شما نه بگویند، هیچ دلی در گروه حکومت اسلامی مصباح ندارند که مع‌الاسف ره‌برش شما باشی. خوب به حوادث تلخ دی نود و شش و آبان نود و هشت و پاییز هزار و چهارصد و یک نگاه کنید. آیا راه دیگری برای اعتراض به نظام باقی گذاشته‌اید، جز دو راه تحریم انتخابات یا رأی به پزشکیان؟ آقای خامنه‌ای! برگرد و دوباره این یادداشت #حق را بخوان تا بفهمی چرا دیگر حتی ح‌ق هم راضی نیست تن به ولایت‌تان بدهد.
▪️
و اما سخنی با مردم! به درستی پیش‌بینی کرده بودم که خامنه‌ای حتی تحریم انتخابات را هم جوری تفسیر می‌کند که کم‌تر ضرر کند. با این حساب آیا عاقلانه‌ترین راه بل‌که تنها راه مؤثر و موجود برای اعتراض به حاکمیت، انتخاب مسعود پزشکیان نیست؟ بگیر جمعه اصلاً هفتاد درصد مردم انتخابات را تحریم کنند و سعید جلیلی را رئیس‌جمهور. وقتی خامنه‌ای در هر حال هیچ گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراض مردم ندارد، حکم عقل چیست؟ قدر مسلم خامنه‌ای، هم تحریم را و هم رأی به پزشکیان را مصادره می‌کند اما در شق اول او می‌تواند دلش را خوش کند که جلیلی روانه‌ی پاستور شده و در شق دوم ما می‌توانیم دل‌مان را خوش کنیم که پزشکیان را علی‌رغم میل ره‌بر، رئیس‌جمهور کرده‌ایم...
▪️
ذکاوت توی هم‌وطن می‌تواند جمعه‌ی پیش رو را به «جمعه‌ی جمهور» تبدیل کند و اگر هم مدعی شدند هر که حتی به #مسعود هم رأی داده، به نظام آری گفته، پاسخ ما روشن است: تو که راست می‌گی ولی اون‌جای آدم خالی‌بند...

***

حسین قدیانی از بسیجیان و اصولگرایانی است که نامش با تندروی و توهین به مقامات سیاسی اصلاح‌طلب پیوند خورده بود. او فرزند شهید اکبر قدیانی است و در بین محافل حزب اللهی هواداران زیادی دارد. قدیانی اخیرا به منتقد حکومت تبدیل شده و فساد و رانتخواری و استبداد مقامات نظام را مورد حمله قرار می دهد.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy