Friday, Jul 5, 2024

صفحه نخست » در خواست سعید جلیلی از خامنه‌ای برای حمله به اسرائیل

ganji.jpgچرا سعید جلیلی از رهبری درخواست کرد که ایران وارد جنگ با اسرائیل شود؟ چرا آیت الله خامنه ای رد کرد؟

👈اکبر گنجی

🔸 سعید جلیلی به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی به آیت الله خامنه ای نامه می نویسد که شراط پس از ۷ اکتبر و جنگ غزه بهترین شرایط برای آغاز جنگ ایران با اسرائیل است، برای اینکه اسرائیل در ضعیف ترین موقعیت اش در تاریخ اش قرار دارد و ایران هم در قوی ترین وضعیت خود قرار دارد. آیت الله خامنه ای به درستی این درخواست ابلهانه این دُن کیشوت را رد می کند.

شاید گفته شود که رهبری زنده است و با وجود رهبری جلیلی هیچ غلطی نمی تواند بکند. اما:

🔹اول: جلیلی اکنون فقط یک عضو شورای عالی امنیت ملی است.

🔹دوم: جلیلی وقتی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، ایران را به سیاه چاله های بسیاری انداخت که گوشه ای از آن را محمود احمدی نژاد، حسن روحانی، جواد ظریف، بیژن زنگنه و پورمحمدی توضیح داده اند.

🔹سوم: اگر او رئیس جمهور شود، رئیس شورای عالی امنیت ملی هم خواهد شد و فرد مورد نظرش را دبیر شورای عالی امنیت ملی خواهد کرد. طبعاً قدرت رئیس شورای عالی امنیت ملی بسیار بیشتر از قدرت دبیر آن است. وقتی جلیلی در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی آن همه زیان به ایران وارد آورد، به عنوان رئیس شورا قادر خواهد شد آسیب های جدی تری بر ایران وارد آورد.

🔹چهارم: آیت الله خامنه ای وارد ۸۶ سالگی شده است. احتمال درگذشت او در دوره چهار یا هشت ساله آینده زیاد است. در صورت مرگ او، تمامی اختیارات او به شورای سه نفره روسای قوه مجریه، و قضاییه و یکی از فقهای شورای نگهبان منتقل می شود تا رهبر جدید از سوی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود. اولاً: در این شرایط رئیس جمهور هم می تواند در انتخاب رهبر آینده اثر گذار باشد. ثانیا: رئیس جمهور رئیس شورای عالی امینت ملی است و شاید عمل نابخردانه سنگینی در این دوره مرتکب شود.

🔹بیژن زنگنه، جواد ظریف، حسن روحانی و مسعود پزشکیان گفته اند که جلیلی در برجام و «اف ای تی اف» و کرسنت، منافع اسرائیل را تأمین کرد. زنگنه حتی می گوید شاید فرزند اقتصاددان جلیلی که در اسرائیل است از آنجا به تو خط داده بود که چنین کنی؟ یکی از أصول گرایان هم نوشته است که جلیلی نامزد اسرائیلی ها برای ریاست جمهوری ایران است. وقتی جلیلی از آیت الله خامنه ای می خواهد که جنگ با اسرائیل را آغاز کند، این درخواست ویرانگر به سود اسرائیل بود. چون بدیهی است که در هرگونه جنگی میان ایران و اسرائیل، امریکا و دول غربی به همراه اسرائیل وارد جنگ با ایران خواهند شد. اسرائیل ناموس آمریکا و بریتانیا و کانادا و دیگر دول غربی است. اگر به خودشان تجاوز شود، یک دهم وقتی که به اسرائیل تجاوز شود عصبانی نخواهند شد و واکنش نشان نخواهند داد.

🔹اگر احتمال جنگ پنج درصد هم باشد، وقتی با خطر بسیار عظیم و نابود کننده ی جنگ روبرو هستیم، عقلانیت نظری و عملی حکم می کند که آن را بسیار جدی بگیریم. پس از آغاز جنگ هیچ کاری از دست هیچ کس بر نمی آید. اما اکنون می توان با یک ساعت وقت، به جلیلی نه گفت. فردا جمعه با یک نه می توان خطر جلیلی را بسیار کاهش داد و شکست بزرگی بر «طالبانِ ایران» وارد آورد. این عمل هیچ هزینه ای برای هیچ کس ندارد، اما هزینه های تحریم و جنگ بسیار بالاست. هر کس به فکر ایران و ایرانیان است، جمعه روز دفاع از ایران در برابر جنگ طلبان و «طالبانِ ایران» است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy