Sunday, Jul 7, 2024

صفحه نخست » فرج سرکوهی: پیش بینی درستِ من درباره ی طرحِ نظام برای پیروزی پزشکیان

01_a_Sarkhohi.jpgفرج سرکوهی در تلگرام نوشت: پیش بینی درستِ من در باره‌ی طرحِ نظام برای پیروزی پزشکیان آسان بود اما «گمان مبر که ....»

چند روز پس از اعلامِ فهرستِ شورای نگهبان در فضای مجازی؛ از جمله همین x؛ نوشتم که پزشکیان نامزدِ مطلوبِ خامنه‌ای و نهادهای بالادستی نظام است و «رای‌گیری در جمهوری اسلامی، چه با واسطه‌ی فهرستِ شورای نگهبان و چه بر هدایتِ مستقیم و غیرمستقیمِ تبلیغات و.. مهندسی شده‌است هرچند گاهی خطای محاسبه نیز در کار بوده‌است...این بار پزشکیان نامزدِ مطلوب خامنه‌ای و نهادهای قدرتِ نظام و برنده رای‌گیری است.. فهرستِ شورای نگهبان... چنان است که انگار برای برنده شدن او چیده شده‌است...آدمی وفادار به خامنه‌ای و ولایت فقیه، کسی که در عرصه‌های اصلی چون سیاستِ خارجی، امنیتی، دفاعی، نظامی و.. دخالتِ موثری نکرده و تابعِ رهبر و نظام است، چهره‌ی مقبولی برای دورانِ مذاکره با غرب است هرچند کار در انحصارِ عواملِ اصلی خامنه‌ای و نهادهای قدرت باقی می‌ماند، خود را نه ارائه دهنده‌ی برنامه که مجری برنامه‌های مصوب می‌داند، وعده‌ی کارآمد کردن نظامِ ناکارآمد را می‌دهد، خطری برای خامنه‌ای و نهادهای قدرت ندارد، به شکاف‌های درونی نظام دامن نزده و خواهد کوشید تا این شکاف‌ها را ترمیم کند، شعارهای اصلاح‌طلبان و بخشی از مردم و معترضان را مصادره می‌کند، اصلاح‌طلبان را به شرکت در رای‌گیری و پس از آن، با دادنِ سهمی متناسب، به حمایت از قوه مجریه و نظام می‌کشاند، شمار آرا و میزانِ مشارکت را بالا می‌برد و اگر انتخابات به دورِ دوم کشید، که به احتمال برنامه همین است، اصلاح‌طلبانِ حکومتی، در رقابت بین او و جلیلی، می‌توانند موج راه بیاندازند» و ..
اصلاح طلبانِ حکومتی نتوانستند موج قوی را بیندازند و ..

طرحِ خامنه‌ای و نهادهای بالای دستی نظام با هم‌دستی اصلاح‌طلبانِ حکومتی؛ با اشتباه محاسبه در باره‌ی توان بسیجِ اصلاح‌طلبانِ حکومتی؛ اجرا شد اما...
اما بحران‌های ساختاری مزمنِ نظام نه با مرهمِ مهندسی شده‌ی پزشکیان و نه حتا با توافقِ محدود در باره غنی‌سازی؛ درمان نخواهد شد. شکافِ همه‌جانبه بین اکثریتِ مردم و نظام نیز.
به گفته‌ی اقبال لاهوری
گمان مبر که به پایان رسید کارِ مغان
هزار باده‌ی ناخورده در رگِ تاک است
به خود خزیده و محکم چو کوهساران زی
چو خش مزی که هوا تیز و شعله بی‌باک است.

گمان مبر که ...
طرحِ پیش بینی‌شده‌ی خامنه‌ای و نهادهای بالای دستی نظام برای رییس جمهور کردنِ پزشکیان با هم‌دستی اصلاح‌طلبانِ حکومتی؛با اشتباه محاسبه در باره‌ی توانِ بسیجِ اصلاح‌طلبانِ حکومتی؛ اجرا شد اما...
اما بحران‌های ساختاری مزمنِ نظام با مرهمِ مهندسی شده‌ی پزشکیان و حتا با توافقِ محدود در باره غنی‌سازی؛ درمان نخواهد شد. شکافِ همه‌جانبه بین اکثریتِ مردم و نظام نیز.

ورشکستگی و مضحکه افلاسِ سیاسی
اگرعددهای اعلام‌شده درست باشند:
پزشکیان؛ نامزدِ مطلوبِ خامنه‌ای و نهادهای بالادستی نظام؛ با رای حدودِ ۲۷ درصدِ واحدین شرایطِ رای دادن؛ حتا کم‌تر از ۳۰ درصدِ رییسی؛ رییسِ جمهور؟! شد و در سنجش با شمارِ رای‌های دیگر روسای جمهور کم‌ترین رای را دارد.
حتا در دورِ دوم و به‌رغمِ سیاست ترساندن بیش از نیمی از واجدینِ شرایطِ رای دادن رای ندادند
ورشکستگی سیاسی نظام و اصلاح‌طلبان حکومتی
.
خامنه‌ای با جمع زدنِ شرکت‌کنندگان دور اول و دوم شمارِ رای‌دهندگان را ۵۵ میلیون نفر اعلام کرد.
مضحکه افلاسِ سیاسی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy