Monday, Jul 8, 2024

صفحه نخست » ناوچه «سهند» که واژگون شده بود، کاملاً غرق شد

کیهان لندن - ناوچه «سهند» متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که یکشنبه ۱۷ تیرماه در اسکله بندرعباس واژگون شده بود، بطور کامل غرق شد.

در اطلاعیه پایگاه یکم نیروی دریایی ارتش ادعا شده بود، «خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.»

phototime.jpgروابط عمومی پایگاه یکم نیروی دریایی ادعا کرده بود ناوچه سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داد اما منابع غیررسمی می‌گویند انفجار در مخزن کشتی سبب نفوذ آب به درون آن شد.

ناوچه ارتش در حال تعمیرات در اسکله مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی (ایزوایکو) بود. مشخص نیست علت این سانحه خرابکاری بوده یا نقص فنی.

در این سانحه دست‌کم هشت نفر مصدوم شدند که جراحت برخی از آنها شدید است.

تلاش‌هایی برای بازگرداندن ناوچه به حالت تعادل انجام شد اما نه تنها بی‌نتیجه بود بلکه باعث شد ناو بیشتر به عمق آب فرو رود. برخی منابع می‌گویند بعید است حتا اگر این ناوچه را بیرون بکشند به راحتی قابل تعمیر باشد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

یک منبع غیررسمی می‌گوید ناوبان دوم خسروی در این سانحه جان خود را از دست داده است اما تأیید یا رد این خبر به صورت مستقل ممکن نیست.

weet32.jpgاز سال ۱۳۹۸ تا کنون، انفجار زیردریایی در تأسیسات صنایع دفاع در بندرعباس، غرق شدن ناوشکن «جماران» در بندر انزلی با بیش از هشت کشته، انفجار شناور لجستیک «کُنارک» با بیش از ۳۰ کشته و زخمی و همچنین آتش سوزی در ناو پشتیبان خارک که منجر به غرق شدن آن در حوالی بندرجاسک شد، شاحص‌ترین سوانح خسارت‌بار در نیروی دریایی ارتش بوده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy