Thursday, Jul 11, 2024

صفحه نخست » بیانیه اساتید لیبرال دانشگاه‌های ایران درباره انتخابات

peja.jpgملت شریف ایران، دانشگاهیان آزاده

نتایج شگفت انگیز انتخابات نمایشی نظام جمهوری اسلامی شاهدی بر به ثمر رسیدن تلاش چهل ساله شما با پیشقراولی زندانیان سرفراز نظام استبداد و خانواده‌های جاوید نامان جنبش آبان ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۱ برای گذار از نظام استبداد دینی به یک نظام ملی سکولار دمکراتیک است. شما در این انتخابات با دو "نه" بزرگ، مشروعیت نظام استبداد و رهبری آن را به کمترین مقدار در تاریخ ۴۵ ساله فروکاستید. تحریم بی سابقه ۶۰ درصدی انتخابات در دور اول، "نه" بزرگ شما به کلیت نظام و شکست دادن نامزد نزدیکتر به بیت رهبری در دور دوم، "نه" بزرگ شما به سیاستهای شخص رهبر نظام بود. هر چند که به شهادت تاریخ ۴۵ ساله، هیچ کسی بدون اعلام وفاداری و تضمین تبعیت از سیاستهای رهبری امکان دستیابی به مناصب بالای مدیریتی جمهوری اسلامی را نداشته و نخواهد داشت.

ما بعنوان بخشی از اکثریت مخالف کلیت نظام جمهوری اسلامی نه اراده‌ای و نه توانی در نامزد منتخب برای پیگیری مطالبات اصلی مردم ایران شامل تغییر سیاست آمریکا/اسراییل ستیزی در عرصه جهانی، توقف ماجراجوییهای منطقه‌ای، استفاده از ثروتهای ملی برای ارتقای معیشت ایرانیان بجای تقویت نیروهای نیابتی، و مهمتر از همه برگزاری رفراندم برای گذار مسالمت امیز از نظام جمهوری اسلامی نمی‌بینیم. با اینحال به همراه همه هموطنانی که با "نه" گفتن به نامزد نزدیکتر به بیت رهبری مخالفت خود را با سیاستها و عملکرد رهبری نظام نشان دادند، منتظر میمانیم تا اراده نامزد منتخب برای فاصله گرفتن از سیاستهای مخرب دهه‌های اخیر رهبر را ارزیابی کنیم.
ما همانند قبل در کنار هموطنانمان پیگیر مطالبات مدنی اقشار مختلف مردم ایران همچون دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران، معلمان، زنان، بازنشستگان و... خواهیم بود. از نامزد منتخب هم انتظار داریم تا علیرغم اعتراف به ناتوانی در تحقق خواستهای اساسی ملت ایران، دستکم در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی خود همچون تامین معیشت مردم از جمله کارگران و بازنشستگان و فرهنگیان، تامین امنیت مردم از جمله فعالان سیاسی/اجتماعی و مهمتر از همه تامین آزادیهای مدنی و بویژه الغای حجاب اجباری تلاش کرده و گزارش آنرا به ملت ارایه کند. بویژه بعنوان بخشی از دانشگاهیان این کشور انتظار داریم تا تلاش لازم برای تحقق استقلال دانشگاهها از طریق الغای شورای غیر قانونی انقلاب فرهنگی و برچیدن دفتر نهاد رهبری و نهادهای نظامی از دانشگاه صورت گیرد.
بدیهی است که ملت ایران اعم از تحریم کنندگان و رای دهندگان دیگر هیچگونه بهانه‌ای از جنس بهانه سازی‌های روسای جمهور سابق مبنی بر "بی اختیاری" را نخواهند پذیرفت.

اساتید لیبرال دانشگاه‌های ایران
۲۰ تیر ۱۴۰۳



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy