Monday, Jul 15, 2024

صفحه نخست » لو رفتن مشکوک تانکرهای فروش نفت ایران

kashti.jpg- لو رفتن تانکرهای نفتکش ایران آن هم چند روز مانده‌ به انتقال دولت، بسیار شبهه انگیز بوده است

- نهادهای نظارتی و امنیتی باید به این پرونده ورود کنند، چرا که مسئله امنیت ملی ایران درمیان است

ناصر دانشفر


اینکه چنین رخدادی تا چه اندازه به جناب جلیلی مرتبط است را باید نهادهای امنیتی و قوهٔ قضائیهٔ مشخص کنند و گمان من این است که به چنین مطالبی نباید اعتنا نمود.

اما به گمان من این مسئله حتی اگر اتفاق افتاده باشد، مسئلهٔ مهمی نیست، چرا که بنای جناب پزشکیان آن است که این شیوهٔ مبادله را که آقای جلیلی طراحی و آقای مخبر به عملیاتی کردن آن فخر می‌فروشد از اساس جمع کند و ما هم مثل دیگران به امر صادرات و واردات اقدام نماییم.

البته اگر دولت جدید هم قصد دور زدن تحریم‌ها را داشته باشد، بهتر است که بروند با رئیس دولت در سایه بسازند و منافع آنان را تأمین کنند تا زین پس چنین اتفاقاتی به شکل دومینو رخ ندهد.

اَبَرنفتکش جمهوری اسلامی با پرچم «سودان» لو رفت!

کیهان لندن

-پایگاه خبری «انرژی پِرس» که اخبار حوزه نفت و گاز را پوشش می‌دهد روز جمعه ۲۲ تیرماه گزارش داد «تنها چند روز به روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان مانده است که یکی از تانکرهای مهم فروش نفت ایران به صورت کاملاً اتفاقی لو رفته است».

-بر اساس اطلاعات منابع ردیابی کشتی‌ها و نفتکش‌ها از جمله « TankerTrackers» اَبَرنفتکش «آنیتا» که با پرچم سودان در آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کند در چهار سال گذشته حداقل ۲۳ مورد نفت خام ایران را حمل کرده است.

- این کشتی هنوز در فهرست تحریم‌ها قرار ندارد. همچنین هیچ شرکت بیمه‌ای این کشتی را بیمه نکرده است!

-آمار نشان می‌دهد تقریباً دو سوم ناوگان شبح جمهوری اسلامی هنوز در لیست سیاه قرار نگرفته و نفتکش‌های آنها شرایطی مشابه نفتکش «آنیتا» دارند. آنهاکه اغلب با GPS و موقعیت‌یاب خاموش حرکت می‌کنند نه تنها برای محیط زیست، بلکه برای خدمه خود خطرات زیادی به همراه دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy