Tuesday, Jul 23, 2024

صفحه نخست » مراسم تحلیف پزشکیان هفته آینده با حضور ۵ رئیس جمهور و ۱۰ رئیس مجلس

pezeshkian.jpgعضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور پنج رئیس جمهور و ۱۰ رئیس مجلس تا امروز در مراسم تحلیف پزشکیان خبر داد

به گزارش «انتخاب»، مجتبی یوسفی روز دوشنبه درباره فرآیند مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، گفت: در روزهای گذشته صحت انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شد و اعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد که بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ رئیس جمهور، هفتم مردادماه با حضور رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات کشور و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به نوشته ایرنا، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: پس از مراسم تنفیذ، مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور رئیس دیوان‌عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه قرار است ۹ مردادماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

یوسفی در ادامه درباره مقامات و شخصیت‌هایی که قرار است در مراسم تحلیف رئیس جمهور حاضر شوند، تصریح کرد: علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از برخی مقامات ‌و شخصیت‌های داخلی و ‌خارجی برای حضور در مراسم تحلیف دعوت به‌عمل آمده و کمیته‌ای متشکل از وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی در حال دعوت از شخصیت‌ها و مقامات مختلف کشورها هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت خارجه تا امروز از حضور پنج رئیس جمهور و ۱۰ رئیس مجلس تا امروز برای حضور در مراسم تحلیف خبر داده است. البته این فهرست در حال تکمیل شدن است و تا زمان برگزاری مراسم تحلیف قطعا تعداد روسای جمهور، روسای مجلس، معاونان و سایر مسوولان کشورهای دعوت شده، تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم تحلیف قرار است رئیس جمهور منتخب، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه سخنرانی کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy