Tuesday, Jul 23, 2024

صفحه نخست » مرگ تکان‌دهنده یک زن سیاهپوست به دست پلیس در امریکا

سونیا ماسی، زن سیاه‌پوستی که در تماس با پلیس اعلام کرده بود که فردی مشکوک در اطراف خانه‌اش دیده است، به‌دست افسر پلیس ایالت ایلینویز آمریکا کشته شد

plarge1.jpgایندیپندنت فارسی - به گزارش سی‌بی‌اس و بنابر ویدیویی که از دوربین نصب شده روی لباس پلیس منتشر شده است، بعدازظهر دوشنبه، پلیس با مراجعه به خانه این زن ۳۶ ساله اعلام می‌کند که مورد مشکوکی در اطراف خانه پیدا نکرده است. سپس شان گریسون، معاون کلانتر شهر سانگامون وارد خانه می‌شود. ویدیو ضبط شده نشان می‌دهد که سونیا در حال جستجوی مدارک برای ارايه به پلیس است.


پس از مدتی سونیا از پلیس می‌خواهد که به او اجازه دهد تا قابلمه حاوی «آب جوش» روی اجاق را بررسی کند. در ویدیو دیده می‌شود که افسر پلیس زمانی که سونیا قابلمه را جابه‌جا می‌کند از او فاصله می‌گیرد. لحظه‌ای بعد سونیا می‌گوید که «تو را به نام عیسی‌مسیح تطهیر می‌کنم». این افسر پلیس با اسلحه، زن را نشانه گرفته و فریاد میزند: «قابلمه را بینداز» و سپس صدای شلیک سه گلوله به گوش می‌رسد. پلیس در همان لحظه اعلام می‌کند که به سر زن شلیک کرده و او مُرده است.



این در حالی است که در ویدیو به‌نظر می‌رسد سونیا، قابلمه را پیش از شلیک روی پیشخوان گذاشته است.


شان گریسون که به اتهام‌های «قتل عمد درجه یک، شلیک با اسلحه گرم و سوءرفتار» در زندان شهر سنگامون نگهداری می‌شود، در انتظار محاکمه است. این معاون کلانتر اتهام‌هایش را قبول ندارد.

plarge2.jpgانتشار ویدیو این حادثه واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشته است. برخی به خالکوبی «تقویم وایکینگ‌ها» روی دست پلیس اشاره کرده‌ و مدعی شده‌اند که این خالکوبی «در میان برتری‌طلبان سفیدپوست رایج است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy