Monday, Aug 5, 2024

صفحه نخست » حمله موشکی به پایگاه نظامی امریکا، تسنیم: کار گروه الثوریون بود

خبرنگار المیادین در خبری اعلام کرد ۲ انفجار در پایگاه «عین الاسد» رخ داده که احتمالاً ناشی از بمباران موشکی بوده است

یکی از ۵ پرسنل آمریکایی مجروح شده در حمله به عین‌الاسد، به شدت زخمی شده است

مقامات آمریکایی که با رویترز صحبت کرده‌اند می‌گویند دست‌کم ۵ پرسنل آمریکایی در حمله به پایگاه عین‌الاسد عراق در روز دوشنبه ۱۵ مرداد مجروح شده‌اند، و یکی از آن‌ها در نتیجه این حمله به شدت زخمی شده است.

مقامات عراقی به رویترز گفته‌اند دو راکت کاتیوشا به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق شلیک شد و هر دو راکت‌ داخل پایگاه سقوط کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا این حمله ارتباطی با تهدید جمهوری‌اسلامی برای انتقام‌گیری از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران دارد یا نه.

تصویری از دود بلند شده از پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در غرب استان الانبار عراق.

attack.jpgکانال‌های تحت حمایت سپاه ادعا کرده‌اند این تصویر کامیونی را نشان می‌دهد که از آن برای حمله موشکی به نیروهای آمریکایی استفاده شده.

truck.jpg

تسنیم: حمله به عین‌الاسد کار گروه الثوریون بود

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران به نقل از منابع نامشخص نوشت که گروهی جدید به‌نام «الثوریون» (انقلابی‌‌ها) حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عراق را برعهده گرفته است.

این گروه عراقی (نیابتی سپاه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما مسئولیت هدف‌گیری پایگاه عین الاسد وابسته به اشغالگران آمریکایی در غرب عراق با چندین فروند موشک و پهپاد که در شامگاه امروز دوشنبه انجام شد را برعهده می‌گیریم و تاکید می‌کنیم این عملیات با استفاده از امکانات پیشرفته تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از اراضی عراق ادامه خواهد داشت.»

واکنش مهدی سلیمی در تلگرام:

اینکه پس از حضور دبیر شورای امنیت ملی روسیه در تهران به عین الاسد حمله می شود خود حاوی بسیاری نکات است

روس ها در چند وقت اخیر تلاش بسیار کرده اند که جمهوری اسلامی را درگیر جنگ با اسراییل کنند و آمریکا را هم به این مناقشه بکشانند

اما تجربه ثابت کرده است همیشه ما بزرگترین ضربات را از روسیه خوردیم

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy