Friday, Aug 9, 2024

صفحه نخست » انتقادات تند به مطرح شدن نام «غلامحسین نوذری» به عنوان وزیر نفت

9-3.jpgایران وایر - مطرح شدن نام «غلامحسین نوذری»، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد، به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت نفت دولت چهاردهم، به دلیل سوابق مدیریتی نه چندان درخشان و ضعف مدیریتی و نداشتن اقتدار، انتقادات تندی را در پی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز برخی از انتقادهای مطرح شده به این شرح است.

۱. ناترازی گاز در زمستان ۸۶ به همراه سرمای بی‌سابقه‌ زمانی بود که ترکمنستان قیمت گاز را شش برابر کرد، در زمان مدیریت آقای نوذری در وزارت نفت رخ داد و بنای قلدربازی ترکمن‌ها را برای سال‌های بعد گذاشت.

۲. دو بار افتتاح کردن فاز ۹ و ۱۰ از شاهکارهای مدیریتی نوذری در دو سال وزارتش بود. یکبار آن در آستانه انتخابات ۸۸ برای پروپاگاندای احمدی نژاد بوده است. با اشاره به این موضوع در فضای مجازی پرسیده شده که آیا این آدم توانایی ایستادن در مقابل گانگسترهای فعلی نفت را دارد؟

۳. رضایت تقریبی تیم «سعید جلیلی» از وزارت نفت آقای نوذری انتقادی است که به نوذری وارد شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

۴. محبوبیت نوذری در بین کارمندان نفت به دلیل قیمت بالای نفت بوده است. در بین سال‌های ۸۶ تا ۸۸ که او وزیر نفت بوده، قیمت نفت بالای صد دلار بود به ۱۴۰ دلار هم رسید و با نفت ۱۴۰ دلاری محبوبیت خریدن کار سختی نیست.

۵. نوذری نماد روی خندان در عین بی‌عرضگی است. از اقتدار آقای نوذری فقط همین که مهمترین مذاکرات گازی را تیم نفت انجام نمی داد و دست کردان بود حتی وقتی هم وزیر کشور شد باز مذاکرات کرسنت را ول نکرد، آخرش هم که کیهان نگذاشت.

۶. نوذری وزیر دولت احمدی‌نژاد با تکیه بر شعارهای احمدی‌نژادی، مشارکت خارجی‌ها در بزرگترین پروژه ال‌ان‌جی را قطع کرد تا امروز قطر به عنوان رقیب ایران به عدد ۱۱۰ میلیون تن تولید رسیده و ایران با دست خالی نظاره‌گر این ماجراست.

۷. هر جا نوذری صحبت از اقتدار کرد یادش بیاورید که چطور تن به قائم مقامی مرحوم کردان داد تا وزیر شود. نوذری وزیر بی‌اختیاری بود. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های احمدی‌نژاد از وزیر نفتش این بود که ترکان را برکنار کند، هامانه نپذیرفت و عزل شد، نوذری او را از معاونت وزارت برداشت و تیرماه ۸۸ هم به شکل بدی اخراج کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy