Friday, Aug 9, 2024

صفحه نخست » بازی نتانیاهو در زمین ترامپ

fibanner.jpgسید هاشم فیروزی

جان ساورز، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا (MI6) در مقاله‌ای در نشریه فایننشیال‌تایمز می‌نویسد:

نتانیاهو به جای اینکه به دنبال کاهش تنش‌ها باشد، آماده تشدید تنش‌ها در منطقه است. او فرصتی را به طور همزمان برای پیشبرد امنیت بلندمدت اسرائیل و تثبیت رهبری سیاسی خود در اورشلیم می‌بیند. او همچنین می‌خواهد دولت بایدن را در تنگنای سیاسی قرار دهد و به دونالد ترامپ کمک کند تا به کاخ سفید بازگردد.

ترامپ راحت‌ترین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بود که اسرائیل از آن لذت می‌برد. او الحاق غیرقانونی بلندی‌های جولان توسط اسرائیل را به رسمیت شناخت، کاری که هیچ کشور دیگری انجام نداده است. او با تشویق نتانیاهو و لابی‌گری نتانیاهو در کنگره و بی‌اعتنایی مستقیم به باراک اوباما، ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج کرد. پیشنهادهای ترامپ برای راه‌حل فلسطین عمدتاً توسط اسرائیلی‌ها نوشته شده بود و بخاطر یکطرفه بودن آن‌ها باعث خنده اعراب می‌شد. پس از ۱۵ سال بداخلاقی با حزب دموکرات، نتانیاهو می‌خواهد ترامپ به قدرت بازگردد، به‌ویژه که نامزد جایگزین، کامالا هریس، فاقد تعامل طولانی و همدردی قلبی با اسرائیل است.

نتانیاهو می‌داند که اگر جنگی آشکار با ایران یا حزب‌الله صورت گیرد، آمریکا باید برای حمایت از اسرائیل وارد عمل شود. این امر باعث شعله‌ور شدن دوباره اختلافات در حزب دموکرات می‌شود و می‌تواند منجر به از دست دادن یک ایالت نوسانی بزرگ مانند میشیگان شود که دو درصد از جمعیت آن عرب-آمریکایی هستند.»

بیشتر بخوانید:

سرطان قلب گرم

به هنگام گرم شدن قلب و سردی همزمان مغز ماحصل این استیلا سرطانی خطرناک است که برونداد آن برروی زمین غزه بصورت آشکار قابل مشاهده است.ثمره استیلای قلوب بر مغزها سالیان مدیدیست در ایران نیز هویداست.

قلوب گرم جنگ روسیه را آخرالزمانی فهم کرد.

قلوب گرم جنگ غزه را هم آخرالزمانی فهم کرد.

قلوب گرم فرصت احیا برجام را از دست داد.

قلوب گرم نه پیام حادثه تروریستی کرمان را گرفت،نه پیام ترورهای دمشق را،نه پیام سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور را و شاید نه پیام ترور اسماعیل هنیه در تهران را...

هیجان و تعصب زاده قلوب گرم است و عقلانیت برونداد مغزهای گرم.

ما اگر بجای قلب مغرهایمان گرم بود در وهله اول مسیر پیموده شده را حول دستاوردهایش یک بازبینی منطقی می کردیم و بعد در ادامه به اشتباهات خویش پی برده و رفتار آتی مان را تغییر می دادیم.

بالا تا پایین غلبه قلب بر مغز در تجربیات ادوار گذشته خطا بوده و پر خسارت.

امروز دقیقا آینده یکسال پیش از وقوع حمله ۷ اکتبر و استمرار جنگ خانمان برانداز غزه است.

حجم ترورها در سطح حماس ایرا حزب الله، حجم تخریبهای سرزمینی و قس علی هذا مرور گذشته را معناپذیرتر می کند!

مبتنی بر تحلیل روند و البته مرور تجربیات تاریخی معتقدم حال که هر بار طرف مقابل چند دست بالای دست شما دارد کارت به میدان می اندازد،اینبار هزینه گزافی به کشور تحمیل خواهد شد اگر باز قلوب بجای مغزها گرم شود!

بصورت مشخص میادین نفتی و گازی کشور احتمالا مورد هدف قرار گیرند.

این نکته را هم باید مدنظر داشت:

هرچقدر روسیه ابرقدرت یک اتمی جهان توانست در پاسخ به حمایت غرب از اوکراین میدان جدیدی بغیر از اوکراین باز نماید، تصور باز کردن میدان جنگی جدید و وارد کردن خسارت به کشورهای حوزه خلیج فارس در صورت وارد آمدن خسارات به ما نیز امکانپذیر است!!

براستی که چه بد سرطانیست سرطان قلب گرم!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy