Monday, Aug 12, 2024

صفحه نخست » آکسیوس: اسرائیل آمریکا را از تدارکات نظامی و حملۀ قریب الوقوع ایران بااطلاع کرده است

axios.jpgسایت خبری "آکسیوس" به نقل از دو منبعی که هویت خود را اعلام نکرده‌اند نوشت: اسرائیل بعید نمی‌داند که جمهوری اسلامی ایران تا پیش از پنجشنبه پانزدهم اوت یعنی پیش از ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی مستقیماً به اسرائیل حمله کند. با این حال، همین منبع افزوده است که به دلیل اختلافات درونی حکومت اسلامی ایران، وضعیت همچنان سیّال است

با این حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در یک گفتگوی تلفنی همتای آمریکایی خود لوید آستین را از تدارکات نظامی ایران و احتمال حملۀ قریب الوقوع این کشور به اسرائیل آگاه کرده است. در پاسخ، وزارت دفاع آمریکا فرمان استقرار زیردریایی موشک انداز "یو‌اس‌اس جورجیا" در آب های خاورمیانه را صادر کرده و از ناوگان آبراهام لینکلن نیز خواسته است که ورود خود را به آب‌های منطقه شتاب ببخشد. ناوگان "آبراهام لینکلن" حامل جنگنده‌های "اف٣٥" است.

تدابیر جدید پنتاگون همزمان است با ورود دوازده فروند جنگندۀ "اف ٢٢" آمریکا از آلاسکا به خاورمیانه. هدف آمریکا از این تدابیر بازداشتن ایران و متحدانش از حمله به اسرائیل، دفاع از این کشور در مقابل حملات احتمالی ایران و حفاظت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه اعلام شده است.

وزیر دفاع اسرائیل: تهدیدات تهران و بیروت ممکن است عملی شوند

ایران اینترنشنال - یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل با تاکید بر آمادگی این کشور برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی جمهوری اسلامی گفت که امکان محقق شدن تهدیدهای تهران و بیروت وجود دارد. هم‌زمان رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند حزب‌الله مقر خود را در بیروت، پایتخت لبنان، تخلیه کرده است.

گالانت روز دوشنبه ۲۲ مرداد اعلام کرد اسرائیل در روزهای اخیر آماده‌سازی‌ها را برای حملات احتمالی جمهوری اسلامی و حزب‌الله انجام داده و در صورت نیاز، مهیای اقدامات پیشگیرانه است.

او در نشست کمیته دفاعی پارلمان اسرائیل افزود: «ما در روزهای هوشیاری و آمادگی هستیم. تهدیدات تهران و بیروت ممکن است تحقق یابند و باید به همه توضیح داد که آمادگی و هوشیاری، مترادف ترس و وحشت نیستند.»

هم‌زمان یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفت نیروی هوایی این کشور روز دوشنبه سفرهای خارج از کشور پرسنل خود را به حالت تعلیق درآورده است.

خاورمیانه در روزهای اخیر برای حملات احتمالی حکومت ایران و متحدانش علیه اسرائیل پس از کشته شدن اعضای ارشد حماس و حزب‌الله آماده می‌شود.

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه اظهارات خود گفت از توافق برای آزادی گروگان‌های در بند حماس، حتی اگر در چند مرحله باشد، حمایت می‌کند.

گالانت افزود: «وظیفه ما به عنوان تصمیم‌گیرندگان این است که برای کسب دستاوردهای عملیاتی تلاش و شرایط را برای بازگرداندن گروگان‌ها فراهم کنیم. ایجاد این شرایط از طریق فشار نظامی صورت می‌گیرد و می‌تواند به توافقی برای [آزادی] گروگان‌ها منجر شود، حتی اگر در بیش از یک مرحله باشد.»

ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد تاکنون ۳۱ عضو حماس و جهاد اسلامی، دو گروه مسلح فلسطینی را شناسایی کرده که در حمله روز شنبه اسرائیل به مدرسه‌ای در نوار غزه کشته شده‌اند.

اسکان آوارگان فلسطینی در این مدرسه موجب اعتراض‌های بین‌المللی به این حمله شد.

ارتش اسرائیل پیش‌تر اسامی و عکس‌های ۱۹ عضو حماس و جهاد اسلامی را که در این حمله کشته شدند، منتشر کرده بود.

بیانیه مطبوعاتی جدید ارتش اسرائیل نام و عکس ۱۲ نفر دیگر را اعلام کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy