Tuesday, Aug 13, 2024

صفحه نخست » درباره "دفتر هنر، ویژه‌ی نشریات فکاهی ایران"، رضا مقصدی

Reza_Maghsadi-2.jpgعزیزِ خاطره‌انگیزم بیژن اسدی‌پور که از دوره‌های دور، پیشتازِ گستره‌ی طرح و طنز و کاریکاتور است و با عزیزان ِ ارجمندی چون پرویز شاپور و عمران صلاحی، مشترکاً کارهای بایسته و شایسته‌ای ارائه کرده است، این بار، دست به ابتکاری ماندگار زده است: "دفتر هنر، ویژه‌ی نشریات فکاهی ایران".

"بودن یا نبودن"، یکی از داهیانه‌ترین مفاهیم ویلیام شکسپیر است. بودنِ بعضی‌ها برای بعضی‌ها یادآور چنین جمله‌ی شاعرانه است که می‌تواند بشارت دهنده‌ی یک مضمون ِ انسانی باشد. پس، باید به چنین بودن‌هایی ارج گذاشت.

"بیژن" در این سال‌های دراز ِ دور از وطن، در آمریکا، برای پاس‌داشت ِ ادبیات و فرهنگ فارسی "دفتر هنرها"‌ی بی‌شماری منتشر کرده است که در سرتاسر جهان، به دست فارسی‌زبانان ِ اهل نظر رسیده است.

daftar_honar.jpg

هر "دفتر هنر"، ویژه‌ی یکی از نام‌داران ِ گُستره‌ی شعر و داستان و هنر ایران‌زمین است که با مرارت‌های بسیار و دقت‌های کم‌نظیر او به شکل نفیس و چشم‌نواز، به دست مشتاقان ِ منتظر می‌رسید.

"دفتر هنر" ویژه‌ی علی‌اکبر دهحدا، صادق هدایت، احمد شاملو، صادق چوبک، محمود دولت‌آبادی، هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، قمرالملوک وزیری، محمدرضا شحریان، بهروز وثوقی، ایرج پزشک‌زاد و... از این شمارند که هر کدام‌شان در این سال‌ها برای پژوهشگران فرهنگی، "مرجع"‌ی مفید و مؤثرند.

در همین جا به خدمات ارجمند ِ دیرساله‌ی "بیژن"، سپاس می‌گویم.

و به عاطفه‌ی سربلند ِ انسان‌دوستانه‌اش سلام می‌کنم.

رضا مقصدی

*

*



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy