Friday, Aug 16, 2024

صفحه نخست » حماس و موسویان به حکومت ایران هشدار دادند که در دام جنگ مستقیم با آمریکا نیفتد

mousavi.jpgباسم نعیم، از رهبران حماس، در گفتگو با "نیوزویک" گفته است که دولت نتانیاهو قصد دارد و تمام تلاش خود را نیز می کند تا آمریکا وارد درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران شود. او گفته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌کوشد با بهره‌برداری از وضعیت حاضر آرزوی دیرینه خود را که رویارویی نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران است متحقق کند

به گفتۀ باسم نعیم اسرائیل قصد دارد جنگ جاری را در غزه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر آینده ادامه بدهد به این امید که دولت بعدی آمریکا بیشتر به حمایت از اسرائیل در رویارویی مستقیم با ایران متمایل شود.

در اظهاراتی مشابه حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی، با انتشار مطلبی در نشریه گاردین از سران جمهوری اسلامی خواست که با حملۀ نظامی به اسرائیل در دام دولت نتانیاهو نیفتند. موسویان گفته است که وضعیت بحرانی خاورمیانه در حال حاضر بیش از هر زمان مستعد دخالت مستقیم نظامی آمریکا در جنگی منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حسین موسویان بنیامین نتانیاهو را متهم کرده که قصد دارد به دلایل سیاسی جنگ غزه را ادامه بدهد، زیرا، به گفتۀ موسویان، نخست وزیر اسرائیل حمایت داخلی و بین‌المللی خود را از دست داده و با پایان جنگ غزه ناگزیر از ترک قدرت و به اتهام فساد مالی نیز محاکمه خواهد شد.

حسین موسویان تلویحاً به مقامات جمهوری اسلامی ایران یادآور شده است که مخالفت مردم ایران با هر گونه جنگ را از یاد نبرند. او گفته است که مسعود پزشکیان حول اهداف اصلاح طلبانه، یعنی بهبود وضعیت معیشت مردم و وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور و همچنین بهبود مناسبات خارجی جمهوری اسلامی با دنیا از جمله با ایالات متحد آمریکا سر کار آمده و ضروری است که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی پرهیز کند که می‌توانند معادلات درونی آمریکا را پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نوامبر آینده برهم بزند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در آلمان سپس از رهبران این کشور خواسته است که به جای حملۀ نظامی مستقیم به اسرائیل همانند آوریل گذشته از اهرم‌های موجود حقوق بین‌الملل علیه دولت اسرائیل استفاده کنند. به گفتۀ حسین موسویان، جمهوری اسلامی ایران، باید در این راستا خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس باشد و کاری نکند که به جای نامزد حزب دموکرات، کاملا هریس، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در انتخابات نوامبر آینده آمریکا پیروز شود.

موسویان با اشاره به انتخاب مسعود پزشکیان در ایران، افزوده است که اگر در آمریکا هم یک رئیس جمهوری طالب عادی سازی مناسبات دو کشور روی کار بیاید، آمریکا و ایران می‌توانند ضمن احیای برجام به چهار دهه خصومت نیز خاتمه دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy