Friday, Aug 16, 2024

صفحه نخست » درخواست از فرانسه و انگلستان برای حمله به ایران در کنار اسرائیل و آمریکا

isr.jpgایسرائیل کاتس، وزیر امور خارجۀ اسرائیل در ملاقات با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود از آنان خواست که برای حمله به ایران در کنار اسرائیل و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا قرار بگیرند، در صورتی که جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حملۀ نظامی کند. وی در این ملاقات از انگلستان و فرانسه خواست که صریحاً و علناً به حکومت ایران بگویند که حمله به اسرائیل ممنوع است و در صورت حملۀ حکومت ایران به اسرائیل، نه فقط از اسرائیل دفاع خواهند کرد، بلکه اهداف مهمی را در داخل ایران بمباران خواهند نمود

به نوشتۀ یدیعوت آحارونوت، وزیر امور خارجۀ اسرائیل، "ایسرائیل کاتس"، در نشستی سه جانبه با حضور دو همتای اروپایی خود دربارۀ ضرورت تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، برنامه‌های اتمی، موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی و همچنین قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی صحبت کرد.

وزرای امور خارجۀ انگلستان و فرانسه امروز جمعه شانزدهم اوت با مقامات اسرائیل در این کشور ملاقات کردند. دو مقام اروپایی که برای پیشگیری از جنگ به منطقه سفر کرده‌اند پس از اسرائیل عازم اردن و مصر می شوند. کاستن از تنش‌های خاورمیانه، آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی انگیزۀ اصلی سفر وزرای امور خارجۀ فرانسه و انگلستان به منطقه اعلام شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، سفر از قبل پیش بینی شدۀ خود را به منطقه به تعویق انداخت، در حالی که یک مقام کاخ سفید قرار است امروز و همزمان با ادامۀ مذاکرات دوحه برای آتش‌بس در غزه وارد اسرائیل شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به گفتۀ مقامات مصری هنوز اختلافات بنیادینی در این مذاکرات هست که از آنها به عنوان نشست آخرین شانس برای دستیابی به آتش‌بس در غزه یاد می‌شود. به گفتۀ سازمان حماس هر گونه توافق در این مذاکرات باید دربرگیرندۀ خروج کامل ارتش اسرائیل از غزه و بازگشت ساکنان مناطق شمالی غزه به خانه‌های خود باشد. همزمان با مذاکرات دوحه خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی با برپایی تظاهرات در تل‌آویو از بنیامین نتانیاهو خواستند که هرگونه توافق را که به آزادی گروگان‌های اسرائیلی منجر می‌شود، بپذیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy