Sunday, Aug 18, 2024

صفحه نخست » وال استریت ژورنال: اسرائیل چگونه یک شبح را کشت؟

ghost.jpgیورونیوز - به گفته یکی از مقامات حزب الله و آنگونه که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گزارش می‌کند، یک تماس تلفنی باعث شد تا فواد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله به طبقه هفتم ساختمان محل اقامت خود برود و در حمله هوایی دقیق اسرائیل کشته شود.

وال استریت ژورنال روز یکشنبه ۱۸ اوت (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در گزارشی با عنوان «اسرائیل چگونه یک شبح را کشت؟» به نقل از یکی از مقامات حزب الله گزارش می‌دهد که در آخرین روز زندگی فواد شکر، او در دفتر کارش در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در بیروت بود.

عصر همان روز، حوالی ساعت ۷ بعد از ظهر، آقای شکر یک تماس تلفنی دریافت کرد که در آن به او گفته شد به آپارتمانش در طبقه هفتم برود. به محض ورود آقای شکر به آپارتمانش، حمله هوایی اسرائیل آن آپارتمان را منفجر کرد.

این تماس احتمالاً توسط شخصی صورت گرفته است که به سیستم ارتباطات داخلی حزب‌الله نفوذ و آن را هک کرده بود.

به گفته وزارت بهداشت لبنان که تحت کنترل حزب الله اداره می‌شود؛ این انفجار همچنین جان همسر فواد شُکر، دو زن و دو کودک دیگر را گرفت و ۷۰ نفر دیگر را مجروح کرد.

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مقامات حزب الله گزارش داد، تماسی که شکر را به رفتن به طبقه هفتم ساختمان هدایت کرد، احتمالاً از جانب شخصی بوده است که در سیستم ارتباطات داخلی حزب الله نفوذ کرده بود.

حزب‌الله و ایران هنوز در حال بررسی شکست اطلاعاتی در ترور اسماعیل هنیه در تهران و کشته شدن فواد شکر در بیروت هستند.

این مقام حزب‌الله در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته است که به این واقعیت رسیده که فناوری و توانمندی هکری اسرائیل بهتر از تلاش‌های ضد جاسوسی متقابل حزب‌الله بوده است.

زندگی شبح‌گونه

به گفته وال استریت ژورنال، شکر زندگی مخفیانه‌ای داشت و به ندرت کسی او را دیده بود. او در همان ساختمان در محله ضاحیه در جنوب بیروت زندگی می کرد و کار می کرد، بنابراین نیازی به رفت و آمد در بیرون نداشت.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

به گزارش وال استریت ژورنال، نصرالله در سخنرانی خود در خصوص کشته شدن فواد شکر گفت که چند ساعت قبل از مرگش، او با حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در تماس بوده است.

پس از کشته شدن فواد شکر، یکی از همسایه‌هاش گفت: «ما نام او را شنیده بودیم، اما هرگز او را ندیدیم. او مثل یک شبح بود.»

فواد شکر در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد ۱۴۰۳) در یک حمله هوایی به حومه بیروت ترور شد. اسرائیل او را مسئول کشته شدن ۱۲ کودک در حمله موشکی منتسب به حزب الله به یک زمین فوتبال در مجدل شمس در جولان اشغالی متهم کرد.

این در حالی است که حزب الله هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده و گفته است که «مقاومت اسلامی لبنان ادعاهای برخی از رسانه‌های دشمن و رسانه‌های مختلف درباره حمله به مجدل شمس را به شدت تکذیب می‌کند.»

واکنش حزب‌الله لبنان به ادعای وال استریت ژورنال

بخش روابط رسانه‌ای حزب الله لبنان ظهر روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مطالب وال استریت ژورنال در مورد عملیات نفوذ اسرائیل را «ساختگی» خواند و اطلاعات ارائه شده توسط این روزنامه آمریکایی در مورد نحوه کشته شدن فرمانده ارشد جهادی خود را «کاملاً بی اساس و عاری از هر گونه صحت» توصیف کرد.

روابط رسانه‌ای حزب‌الله همچنین تایید کرد که هیچ یک از سه خبرنگار وال استریت ژورنال که نام آن‌ها در این مقاله ذکر شده است، هرگز با مقامات حزب الله ملاقات نکرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که «این داستان کذب و منبع منتسب به آن از اساس چیزی بجز تخیلات نویسندگان آن نیست و تنها هدفش تبلیغ در جهت دشمن صهیونیستی است که روزنامه مذکور و چند رسانه لبنانی و عربی نیز چنین کرده و بدون هیچ گونه بررسی و تحقیقی چنین داستان دروغی را منتشر کرده و در خدمت پروژه صهیونیستی موضع گیری کرده‌اند.»

پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) یعنی زمانی که حزب الله حملات مجدد خود به اسرائیل را در حمایت از فلسطینیان غزه آغاز کرد، حملات اسرائیل تقریباً ۴۰۰ نفر از عوامل این گروه، از جمله فرماندهان کلیدی حزب‌الله را کشته است.

در پاسخ، نصرالله بر لزوم تدابیر امنیتی شدیدتر تاکید کرد و به جنگجویان حزب‌الله و خانواده‌هایشان توصیه کرد که «تلفن خود را رها کنند، آن را غیرفعال کنند، دفن کنند و در یک جعبه فلزی نگه دارند.»

این مقام حزب الله به وال استریت ژورنال گفت که برای مقابله با جاسوسی اسرائیل، حزب الله شروع به استفاده از زبان رمزی در کانال های باز و شبکه های ارتباطی داخلی خود کرد. به گفته این مقام، در روز مرگ شکر، حزب‌الله دستور متفرق شدن فرماندهان بلندپایه را صادر کرد، زیرا می‌ترسید که در خطر باشند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین فواد شکر را مسئول انفجارپادگان دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ می‌دانند که در آن ۲۴۱ نظامی آمریکایی کشته شدند. آمریکا برای سر او ۵میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy