Sunday, Aug 18, 2024

صفحه نخست » آلن دلون درگذشت

adelon.jpg- فرزندان آلن دلون، بازیگر مشهور و تهیه‌کننده فرانسوی، در بیانیه‌ای اعلام کردند که پدرشان پس از گذراندن دوره‌ای بیماری، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. در این بیانیه آمده است: «او با آرامش در خانه خود در شهر دوشی فرانسه و در کنار سه فرزند و خانواده‌اش درگذشت.»

- آلن دلون از سال‌ها پیش درگیر بیماری بود. دادستانی فرانسه به‌دلیل ناتوانی از اداره امور مالی، برای او قیم تعیین کرده بود

- این ستاره سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۷ و پیش از درگیر شدن با بیماری گفته بود برای استقبال از مرگ آماده است.

آلن دلون که بازی در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه دارد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط «رنه کلمنت» کارگردان فیلم کشف شد.
بسیاری از فیلم‌ها با بازی «آلن دلون» تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری چون «آنتونیونی»، «ویسکونتی»، «ملویل» و «گدار» همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و... مقابل دوربین رفت.
دلون نخستین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» قدم به جشنواره کن گذاشت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) حضور در جشنواره کن را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری کن را دریافت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy